Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race??  (Læst 8189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Sv: Hvilken race??
« Svar #15 Dato: 12 ſeptember , 2009, 19:16 »
Den ER rigtig dejlig! Jeg kunne ikke undvære den nu. Så alle de bekymringer jeg havde før, er væk. . :) Jeg fik nogle sunde og raske kyllinger og det er ikke altid man er SÅ heldig! Jeg var bekymret over ingenting, men den tid den sorg. Nu er de rigtig dejlige! De ved at jeg kommer med masser af græs til dem, når jeg slår græs, så samler de sig og begynder rigtig at ''gokke'' der ud af! Og idag galede han, hanen på billederne. Det var ikke det bedste, men han prøvede virkelig. Det er noget af det bedste ved at have haner ;D. Jeg elsker mine høns rigtig højt, men der skal jo være en hane. Det bliver ikke sjovt, det med slagtningen. Det er mine hyggehøns ;D (selvom de ikke gider at blive holdt, haha).
Jeg kan varmt anbefale orpingtons, de er så søde og bløde ;) og også min blandingshane, (hvad han end er!), men han er nok ikke nem at skaffe :P ;D
Jeg har et spørsmål angående dommedagen for hanerne. Hvornår er de gamle nok til at miste hovederne? ???
Tak for al opmærsomheden og hjælpen! :D

Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 12 ſeptember , 2009, 20:43 »
Jeg vil da vente med at slagte dem, til det begynder at give problemer med for voldsom hakkeorden hanerne imellem.
Og med alt det andet du skriver: Du har bare så ret! *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
« Svar #17 Dato: 12 ſeptember , 2009, 21:19 »
Jeg vil da vente med at slagte dem, til det begynder at give problemer med for voldsom hakkeorden hanerne imellem.
Og med alt det andet du skriver: Du har bare så ret! *p

Hanerne er begyndt lidt med at puste sig op over for hinanden, så vi slagter dem nok når de bliver 4-5 måneder (det skal siges, at jeg fandt ud af hvornår slagteiden ca. er). Så det ikke ender med en stor kamp imellem dem.
Ja, livet uden høns kan jeg ikke forestille mig! ;)
« Senest Redigeret: 12 ſeptember , 2009, 21:21 Fra Freja!-20 »
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D