Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan vender man røde amerikaner af med at pille fjer af hinanden???  (Læst 10301 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline conny

• Passiv bruger
Vi har et hobby hold af røde amerikaner høns, men har det problem at de hakker hinanden i rumpen og ser så triste ud... Ellers er vi så glade for deres charme og deres gode æg...
Meget blide høns og nyskærige.... Men de ser så grimme ud når de har hakket sig i rumpen...  :-\
Men er ved at opgive dem, da det er så træls... Nogen som har nogle gode råd???

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
Hvor mange har du?? og har de meget plads?? Mine amerikaner så også meget sølle ud, men efter at de fik fri adgang til haven hver dag har de ikke haft "tid" til det pjat. Der er også nogle der har gode erfaringer med at smørre dem med hjortetakolie, men har ikke selv prøvet det. Måske der er andre der kan hjælpe.
Hilsen Vinni

Offline conny

• Passiv bruger
De har en rimligt stor hønsegård og har 6 stk...
6 * 3 meter hønsegård.... Vi giver dem altid en udfordring så som at give dem korn og andet godet som de kan gå og skrabe i...

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
Jeg ville prøve med olien og se om det ikke kunne få dem på andre tanker. Ellers er der jo kun en vej tilbage. Et hoved korter. Det skal lige siges at mine først blev pæne efter 9-10 måneder, så måske der er håb.
Hilsen Vinni

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Jeg ville snuppe hovedafbryderen.
Med venlig hilsen Søs

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Jeg skulle lige til at spørge, om de har utøj, men så ville det jo være sig selv, de hakkede :-\

Hakkeri er en grim vane og svær at komme til livs. Hvis ikke du er stemt for at starte forfra med nye høns, så er der jo også muligheden af hønsebriller. Det er sådan nogle små nogen, man monterer på næbbet af dem, så de ikke kan se til siderne. Det skulle hjælpe på problemet, men jeg har aldrig prøvet selv. Du kan få dem hos America. (og sikkert også andre steder).

Jeg har det nok lidt ligesom Søs. Var de hos mig, blev de til suppe - simpelthen fordi, det er det nemmeste og hurtigste og jeg er lidt doven af natur.

Bjarne Andersen

• Gæst
Grunden til at de røde Amerikaner hakker hinande i rumpen har man fundet ud af skyldes at de går med halen for højt, så de andre høns kan se den ofte lidt røde gumpe og tror at den kan spises.
Skalborg hønen skulle ikke have disse problemmer da de går med halen noget lavere end de røde Amerikanere.

Hvis det var mig ville jeg nok vælge en race som Newhampshir, Succes, sort Australops eller en af de mange andre skønne hønseracer der findes, da de har et noget stærkere imunforsvar samt at de næsten altid er pæne i fjerdragten, samt at de er næsten lige så produktive som de røde Amerikanere.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
så pointen er ...det betaler sig ikk at være højrøvet   ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
 *g Altså Søs lige mine ord  /o
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Jo jo man kan sagtens være højrøvet, bare man har en lille fjer på  <H
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline conny

• Passiv bruger
Griner ja det er lidt humor til et kæmpe smil... :D
Ja de har i hvertfald ikke utøj...
Det er lidt af en vildrede når man skal finde en flok høns som passer ind til ens smag og behag...
Der er mange forskellige høns med hvert deres sind...
Det vi gerne vil have er en blid flok høns som ser pæne ud og gir nogle æg...
Der er ikke noget mere hyggeligt end at sidde og nusse med hønsene igennem hegnet eller når man er inde ved dem... Det er en god oplevelse for vores 9 årige dreng som elsker dyr... /o
Men vi må erkende at amerikanerne er så rare af sind, men ik hvis der kommer en ny i flokken...
Ud over det er de lidt til at grine af, da de er jo ikke helt dumme...
Men jeg takker for humoren og rådene.. Så må vi se hvad vi finder frem til under gennem tanken hvordan fremtiden vil/kommer til at se ud.. Kunne være at udskiftningen ville være nu...

hoejberg

• Gæst
Vi havde også Røde Amrikaner til at starte med, og var meget glade for dem. De kom når man kaldte og var søde. Bare ikke mod de 9 små Orpington kyllinger vi købte i forår. Da Amrikaner ikke bliver skruk, ville vi have en anden race som også ruger. Det blev til at vi solgte Amrikanerne pga. de var agrassive over for andre racer end dem selv. Nu har vi en harmonisk hønsegård med flere forskellige racer der alle kommer løbende når vi kommer ud til dem. Du kan se neden for hvilke racer det er. Måske det her kan hjælpe lidt :P

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
Det lyder bekendt det med at de ikke kan aceptere andre høns/kyllinger. Prøvede at sætte 4 wyandotter sammen med dem. Det skulle vi aldrig ha gjordt. Nu går wyandotterne i garagen og venter på ny hønsegård. Så blev en af amerikanerne skruk, og f...... om de ikke sprang på hende også. Det ender med at de må finde nyt hjem og så vil vi satse på wyandotterne. Held og lykke med beslutningen.
Hilsen Vinni

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Alle mine høns er venlige .... dog har blomsterhønsene attitude !

Især synes jeg brahma er noget af det allermest godmodige.
Men her på forum har vi vist alle vores egne racer nærmest hjertet  ;)
Find dig nogle høns fra private folk der kender deres sind ...og undgå massefremstillede hybrider ..det vist mit bedste råd.
Med venlig hilsen Søs