Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jubii - jeg bor på landet.  (Læst 1383 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Jubii - jeg bor på landet.
« Dato: 05 August , 2009, 13:13 »
Efter at have læst det debatindlæg som storm-olsen har sendt rundt, har jeg prøvet den hjemmeside de nævner øverst www.grundkortfyn.dk og sørme om ikke den siger at jeg bor i landzone! ;D Så selv om man bor inde for byskiltet kan man altså godt bo i landzone.   ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Jubii - jeg bor på landet.
« Svar #1 Dato: 05 August , 2009, 13:43 »
Nogen mennesker er bare svinsk heldige ;D

Gad vide om den tidligere ejer kendte ham med ansvaret for zoneinddeling?

Tillykke med det. Det løser da ihvertfald mange spekulationer om, hvad man må og ikke må!

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 August , 2009, 14:10 »
Hehe ja det er godt nok heldigt :)
Jeg tror det skyldes at marken der er bagved huset og mosen og alt det der, hørte til gården engang. Nabohuset, det store hvide, har jo også hørt sammen med gården her engang. Men det er jo altsammen solgt fra nu. Det har nok engang været et stort landbrug og det er bare forblevet i landzone...jeg klager ikke.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline LouiseK

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 August , 2009, 17:21 »
Hvad er egentligt forskellen på at bo i by eller landzone.

Jeg tror nok jeg bor i landzone, men har aldrig tænkt over om det har betydning for mig og mit lille landbrug.

Louise

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 August , 2009, 17:27 »
Her i kommunen var der noget med hvor mange høns man må holde...men det bliver der vist alligevel set lidt stort på alligevel. Men rart at reglerne ikke er så stramme "på landet". Hvad der sådan ellers gælder ved jeg ikke, men det ved Finn nok  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #5 Dato: 05 August , 2009, 17:51 »
Med hensyn til dyrehold så er forskellen at i landzone må man have svine-, kvæg-, fåre-, gede- og hestehold.

Det må man ikke i byzone, men heller ikke i landzone, der ved lokalplan er overført til boligformål...Her må man have høns, hunde,  katte og lignende.

Dog kan kommunen give tilladelse til at holde de ovennævnte dyrehold i byzone, specielt hvis der er stalde i forvejen. Det er jo af hensyn til gårde, der ligger i landsbyer etc.

Om man bor i landzone eller ej, har Lisbeth Pilkjær også skrevet en anden måde at finde ud af.

Til alle jer der ikke ved om i bor i land-/eller byzone så kan i kigge på BBR-meddelelsen eller hvis i som os bor til leje kan i gå ind på http://ois.dk og øverst skrive jeres kommune og adresse, så kommer der nogle oplysninger frem om ejendommen.

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 August , 2009, 20:05 »
Ej den er smart den side. Så fandt man lige ud af en masse.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #7 Dato: 05 August , 2009, 20:18 »
Ja, det er lidt smart for os fynboer at vi  ligefrem kan se luftfotos af hvordan vores ejendom har set ud gennem tiden. Jeg kan tydeligt se hvad der er blevet lavet i min have siden vi overtog den. ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)