Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og nu til noget HELT andet..*Hik*  (Læst 1301 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

• Bruger
Og nu til noget HELT andet..*Hik*
« Dato: 05 August , 2009, 07:31 »
Fremstillet på Samsø Bryghus (anede ikke, det fandtes!)
*I gammel tid var det skik her på Samsø, at den sidst ansatte karl på gården, efter høsten gav en omgang 'hønseøl', som var øl blandet med brændevin. Hønsepold på Besser Rev var ofte tilholdssted for øens ungdom og her blev 'hønseøl', heraf navnet Hønsepold'

Jeg har ikke smagt den endnu, har 2, men den ene kommer vel til at indgå i samlingen af sjove hønseting..  ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Og nu til noget HELT andet..*Hik*
« Svar #1 Dato: 05 August , 2009, 07:33 »
Sejt  ;D

Jeg vil også have sådan en. Hvordan har du fået fat i den ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tove

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 August , 2009, 10:02 »
Nøøøj! Den kunne jeg også godt tænke mig at finde (både for at smage og for at have 1 stående  ;) )
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 August , 2009, 12:18 »
Ud over at ta til Samsø og hente (og det er vel lige lidt rigelig at gøre ud a det, selvom det er øl!!!) er det vel nærmest en specialforretning for øl man skal i. Men det ikke engang sikker de har den da der jo efterhånden er rigtig mange små lokale bryghuse.
Så det nemmeste er vel næsten at ringe til dem og spørge hvor nærmeste forhandler er, eller om de sender.

Mvh    Jørgen

Offline Lone

• Bruger
« Svar #4 Dato: 05 August , 2009, 19:03 »
Nu var jeg jo så heldig at have en betænksom storebror på ferie på Samsø..  :D Og han bytter gerne en flaske for en bakke friske æg.. ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 August , 2009, 19:48 »
Snyd  ;D
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #6 Dato: 12 August , 2009, 08:01 »
Voldby Købmandsgaard har en umanerlig stor samling af alskens øl, også fra Samsø Bryghus
http://vinoble-favrskov.dk/sub_categories.php?categoryID=38

De har dog ikke nogen hønseøl, men vil undersøge om de kan skaffe det. De sælger via internet og fragtmand, men ellers så kommer jeg tit forbi (hik...) så der er da mulighed for nogle til landsudstillingen i Herning.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 12 August , 2009, 09:19 »
Ja, jeg tænkte jo nok, du af og til har en lille fjer på *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 12 August , 2009, 21:25 »
Det kan være at jeg skal spørge alle købmønd i området om de har denne øl, det kan være der er en som høre vil høre købs signaler  :P
med venlig hilsen
Kate