Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns meldt til politiet  (Læst 7565 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Hilsen Susanne

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Høns meldt til politiet
« Svar #1 Dato: 03 August , 2009, 18:21 »
Jeg håber da at der er aprilsnar... ???
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 03 August , 2009, 18:48 »
Forstår jeg det ret at hønsene render og skider i anmelderens have? så kan jeg da godt forstå han er lidt knotten. Omend det jo måske er at gå til yderligheder at gå til politiet. Det kan da ihvertfald ikke være givtigt for nabofreden.... sikke en gadefest de får hva ;)  /d
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03 August , 2009, 19:11 »
Jaja, selvfølgelig skal hønsene holdes nogenlunde på egen grund. Eller helt, faktisk. Cirka!  8)

Det er dog en ret sjælden historie den her, og den vil næppe vække nogen folkestmning mod fjerkræ generelt!

Kan dog bruges som eksempel på, at der alligevel skal være regler om f.eks indhegning. Det er vel rimeligt at fremmede høns ikke render hos naboen og æder halvdelen af salatbedet og skider i resten  :o

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 August , 2009, 19:18 »
Som der står vil der nu blive set på sagen. Kan da ikke se hvad der er galt i at klage hvis der er en grund til det ?
med de få oplysninger vi kan læse her kan jeg ikke se hvordan vi kan dømme hverken for eller imod ?
Der findes jo også folk (ikke så lidt endda ) der er nogle svin med deres dyr.
Og jeg tror ikk vi skal undervurdere antallet.
Så det kan både være en retmæssig anklage eller en af de der emsige nabostridigheder.
jeg kan slet ikk forholde mig til det her uden flere oplysninger.
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 03 August , 2009, 19:25 »
Heller ikke jeg - men en ting er sikkert ens dyr har ikke noget at gøre inde på andres grunde.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 August , 2009, 19:30 »
Præcis..men teksten an også læses som om de kun går løse i hønseejerens have
Der står anmelder klager over nabos høns ...høns ski... osv i nabos have ....så burde der jo stå anmelders have ikk ?
ellers er det bare en journalistisk brøler.
Med venlig hilsen Søs

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #7 Dato: 03 August , 2009, 19:33 »
"Anmelderen føler sig meget generet af naboens høns og haner, der angiveligt larmer døgnet rundt, griser og fouragerer i naboens have."

Altså hvis journalisten kan sin grammatik, så står der faktisk at hønsene går i hønseejerens have såå...

Godt nok er jeg folkeskolelærer, men ikke dansklærer så nu kommer analysen i matematiklærerens sprog...

Anmelderen føler sig generet af NABOENS høns og i samme sætning står der at de fouragerer i NABOENS have. I samme sætning kan NABOEN ikke være både hønseejeren og naboen...

Og min kone, der er dansklærer vil nok sige det samme, bare på danskfagligt analysesprog som jeg ikke forstår...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 03 August , 2009, 19:35 »
Præcis ..jeg gad bare ikk skrive det hele og forklare ..... så mange tak  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 03 August , 2009, 19:39 »
Enig informationen i artiklen er sparsom og meget upræcist formuleret. Og desuden formentlig indeholdende direkte unøjagtigheder/usandheder:

''der angiveligt larmer døgnet rundt''

det lyder ikke troværdigt.

Lad os afvente politirapporten inden domsfældelse.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 03 August , 2009, 19:40 »
Mortends: Enig - hilsen nyuddannet dansklærer ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 August , 2009, 19:48 »
Øv troede da lige vi skulle ha den historie om en høne der havde plukket alle fjerene af sig, for at genere naboen. *g

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 03 August , 2009, 20:21 »
En hvilken som helst ansvarlig hoenseejer vil da soerge for, at saette et hegn op, saa de kaere smaa ikke render ind og generer naboen! Vi har en nabo, hvor hoensene pludselig syntes det var sjovt at rende ind, saa selvfoelgelig var jeg ude at koebe noget 60 cm hoejt kyllingetraad, til lige at saette i skellet; paa den maade var det nemt og billigt at sikre at naboen ikke naaede at blive irriteret.
At de larmer doegnet rundt lyder dog ligegodt fantastisk! og ikke saerligt trovaerdigt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk