Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: familiesammenføring..  (Læst 1838 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annegrete

• Passiv bruger
    • demselv.dk
familiesammenføring..
« Dato: 01 August , 2009, 20:39 »
Hejsa
jeg har den 27/7-09 købt 6 dværgwyandotter og sat dem ind til mine 4 +1 dværghøns af blandet et eller andet men mest dansk landrace.
De nye høns bliver i den grad kanøflet. De tør faktisk ikke være ude i hønsegården hvis jeg ikke er der også. De sidder inde i hønsehuset indtil jeg kalder, så pisker de rundt om mine fødder og skynder sig at æde og sandbade og hvad de nu ellers syns.. ligeså snart jeg går ud af hønsegården pisker de ind. Og hvis de ikke går frivilligt bliver de jaget ind af de "gamle". Det skal lige siges at de faktisk er lige gamle, men de "gamle" har været her en uge længere end wyandotterne.

Hvor længe varer det inden de finder deres plads og den nye hakkeorden falder til ro.. ??
Det er altså næsten ikke til at holde ud at se på den behandling de små søde rolige og tillidsfulde hønsebasser får af de sure mokker.
Og hanen er faktisk den værste.. Jeg så lige før at han nærmede sig de 6 damer mens han kom med de sødeste beroligende "kluk"lyde.. stille og roligt gik han tættere og tættere på, mens jeg holdt vejret og tænkte at han måske alligevel var sød nok...Da han var kommet helt tæt på en af hønerne hakkede han hende en ordentlig en i hovedet..Han er da falsk..dumme hane.. og resultatet var at de 6 nye damer igen sprang ind i huset og sidder der....

Skal de gamle af med knoppen eller holder det op igen...?
hilsen
Annegrete

Madmor for:
1,10 Dværg wyandotter i sort
5,15,10 japanske koikarper
12 akvarier med diverse malle opdræt
0,2 græske landskildpadder
0,1 schæfer
0,1 dværgkanin
1,0 undulat
½,½ islænder
2,1 børn og en ualmindelig tålmodig mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: familiesammenføring..
« Svar #1 Dato: 01 August , 2009, 22:14 »
Som regel retter det sig inden for et par uger, men jeg har selv en gang været ude for, at jeg fik to dejlige maran-tøser i stor, og Jensen så sig i den grad gal på dem, måske følte han sig truet? Enden blev at de knap en uge efter at jeg havde købt dem, flyttede over til Tommy på Fyn.
Jeg kunne desværre se, at det SLET ikke gik  <W
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
Sv: familiesammenføring..
« Svar #2 Dato: 02 August , 2009, 08:53 »
Har du evt mulighed for at lave en midlertidig opdeling af hønsegården, så de to grupper kan vænne sig til hinanden uden at kunne slås? Vi har haft held med denne fremgangsmåde, men som Marianne skriver, så er der altså også nogle gange, hvor det bare ikke kan lade sig gøre...
Med sommerlige hilsner, Christian