Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvordan undgår I rotter?  (Læst 85136 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: hvordan undgår I rotter?
« Svar #60 Dato: 19 Juni , 2008, 15:40 »
Det bli'r ikke i dag fornøjelsen med liveoptagelser fra hønsegården starter.

Måske posten stopper her i morgen.
Hilsen Susanne

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #61 Dato: 19 Juni , 2008, 18:16 »
Jeg har ikke lige fulgt med i tråden. Rotter undgår man jo ikke, men jagter dem når de kommer. Har selv lige haft den fornøjelse (når det nu skulle være) at smide tre forgiftede i affaldssækken.
Men jeg kunne da godt li at vide hvor kameraet kommer ind???

Mvh   Jørgen

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #62 Dato: 19 Juni , 2008, 18:45 »
På side 4  ;D

Overvågning af rotter i hønsehuset!
Hilsen Susanne

Offline Anne Ranch

• Passiv bruger
« Svar #63 Dato: 05 Juli , 2008, 18:34 »
Susanne

Vi vil se rotter <:

Eller bare livestream fra hønsehuset ;)
Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 05 Juli , 2008, 19:17 »
Jamen, så kig ind på min hjemmeside  ;)
http://www.steengaard.net/

Finn har netop i dag hjulpet med at få det sat op..

Jeg vil dog lige skrive at kameraet ikke altid vil være tændt. Vi skal også bruge det til andet.
Hilsen Susanne

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
« Svar #65 Dato: 05 Juli , 2008, 23:08 »
He nu behøver vi ikke mere kigge til vores dyr udenfor-nu kan vi bare åbne webcam for at se om de har det godt imens vi sidder her foran skærmen.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 06 Juli , 2008, 06:28 »
Næ Mimi, for lige nu er det ikke hos hønsene (endnu). I nat har det stået i vores gang for at se hvad det var der kom og spiste kattemad. Og synderen viste sig at komme kl. 23.20 og det var en yndig blå spinkel kat.
Hundene fik fortalt den at den ikke var velkommen.

Men om få min. sætter jeg det over. Men der er jo ikke mange høns at spotte om dagen.
Hilsen Susanne

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #67 Dato: 06 Juli , 2008, 17:00 »
Har lige været inde for at se din hjemmeside, sikke en flot hjemmeside du har, og så ser jeg du har en dejlig 3 farvet kat Misse, som min, hun er et hittebarn, hun var kun 3 uger og nær døden da mine børnebørn fandt hende, idag er hun over 1 år og jordens dejligste kat  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #68 Dato: 06 Juli , 2008, 18:43 »
Har du slukket for mekenikken Susanne?

Der siges at der ikke er nogen webside at vise :-)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 06 Juli , 2008, 20:16 »
Ja, den har været slukket i dag. Min mand har rendt og rodet derovre og ville ikke vises frem  :D

Men jeg prøver at få liv i det nu.
Hilsen Susanne

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #70 Dato: 06 Juli , 2008, 21:04 »
Jo de er kravlet på pinden nu :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #71 Dato: 06 Juli , 2008, 21:10 »
De blev ude da en tordenbyge kom, så jeg tændte deres vinterlampe, så de kunne finde ind i mørket. Så kan den slukke senere.

På pindene til venstre sidder Jakobsen med 2 høner. Og i kasserne til højre ligger de 2 skrukker med deres 4 børn.
Hilsen Susanne

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #72 Dato: 17 Oktober , 2008, 08:25 »
Jeg ville gerne forebygge lidt imod mus og rottet her inden vinter.. så jeg har købt 2 rottekasser og en mink-fælde.
Men nu har jeg så opdaget at giften fra kasserne bliver trukket med ud.. der ligger simpelthen en stribe på cirka 2 meter langs husmuren.. og det er jo ikke lige så smart :-\.. For når det er godt vejr så åbner jeg nogen gange lågen ind til hønsene så de har frit spil i hele haven... men de ku vel osse find på og æde de røde korn.. og det var jo heller ikke lige meningen jeg ville tage livet af de vilde fugle eller naboens kat.. så de kasser skal vist tjekkes hver morgen :-[.. Men er det mus der slæber det ud får det vel osse snart en ende.. men man skal godt nok være opmærksom..

helle skøtt

• Gæst
« Svar #73 Dato: 17 Oktober , 2008, 11:31 »

Hej Jan.
Altså - jeg har sådan en kasse stående fast, hvor evt. rotter kan gå ind i. Der sidder en kloakblok... Det er sådan en rød fætter på størrelse med et blok-stearinlys. Blokken har 'indbygget' ståltråd, som er viklet fast til den tap, der er inde i kassen. Dermed kan dyrene ikke slæbe noget med ud men skal spise på stedet.
Jeg fik den af den lokale rottefænger, dengang jeg opdagede, jeg havde fået rotter.
Derudover tror jeg, jeg har fundet svaret på, hvordan man undgår rotter:
Man skal lade være med at skamme sig over det, og ringe efter rottefængeren. Hvis han er dygtig, kan han lynhurtigt spotte alle de svage steder og orientere dig om det, og så rydder han lige op i den 'bestand' du har.
Jeg anede f.eks. ikke, at rotter spiser hønsemøg med stor begejstring...
Så ved jævnligt at fjerne de fleste klatter udendørs, har jeg gjort det mindre attraktivt for en strejfer at slå sig ned...
Derudover brænder jeg al den halm, jeg fjerner fra hønsehusene. Alternativt skal det fræses ned med det samme - og jeg har ingen fræser.  ;)
Jeg troede, at jeg kunne lade det kompostere i ro og fred, men med rottefængerens hjælp har jeg nu fjernet 'spisekammeret'.
Så god jagt!

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #74 Dato: 17 Oktober , 2008, 12:00 »
Der er også en ny type fælde, som skulle være mere effektiv. Den bruger spyd til at slå rotterne ihjel med.

http://www.berlingske.dk/article/20081017/danmark/81017007/
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi