Det ville da være en super ide, med sådan et web kamera i hønsehuset (drømmer ligeledes om et i en af fuglekasserne

)
Jeg har haft høns her i 16 år, og aldrig haft rotter. Har mit foder i tønder m. låg, og fodrer midt på plænen, kun lige nok til at hønsene spiser op.
Så her sidste år får jeg en ny nabo, som er en STOR vildtfugleven. Han fodrer MEGET, men har ikke rigtig nogle gode gemmesteder.....syntes rotterne. En del af dem flyttede ind under mit hønsehus. Det er et stort hjemmebygget og meget tungt legehus med veranda og blomsterkasser

, og det står desværre på jorden, andre flyttede ind i min kompostbunke, men dem fik hundene gravet sig frem til. Ofte så jeg en rotte på hans foderplads

Jeg gjorde naboen opmærksom på problemet, så han stoppede med at fodre. De sultne rotter tog så alle mine kyllinger istedet

Jeg satte klapfælder op (kan ik bruge gift, da mine små hunde æder rotterne) og fik nakket 3 smælderfede rotter. Siden har jeg intet set til rotterne

Men naboen er atter startet med at fodre fugle, han har dog flyttet foderpladsen over i skellet til hans anden nabo........

Det der er mest træls (ud over at rotterne tog kyllingerne) er det, at de fleste tænker:" Hun har høns, så rotterne stammer jo selvfølgelig fra hende..."

Surt når man gør alt for at undgå de møgdyr.....