Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En dues uheldige flyvetur  (Læst 989 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
En dues uheldige flyvetur
« Dato: 27 Juli , 2009, 23:25 »
Forleden fløj en ringdue direkte ind i en af vore store køkkenruder. Det efterlod et tydeligt mærke af fjer og næb på ruden. Heldigvis var duen, efter at have sundet sig lidt, i stand til at flyve videre, men om den har klaret sig efterfølgende står hen i det uvisse. Vi har nu klæbet silhuetter af rovfugle på vore køkkenruder i håb om at det vil afskrække andre fugle fra at prøve smutvejen gennem vores bolig. Det ene billede er med fokus på aftrykket på ruden det andet med fokus på baggrunden (det ser lidt spøgelsesagtigt ud når det tages på den måde).
Mvh
Erik Andersen

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: En dues uheldige flyvetur
« Svar #1 Dato: 27 Juli , 2009, 23:31 »
Hold da op ;D Man kan da tydeligt se hvad det er/var. Det har jeg aldrig set før.

Apropos store glasruder:
Forleden dag var jeg inde i banken i Kolding Storcenter. Imens jeg står ved kassen lyder der et ordentlig brag ude fra gangen. Vi vender os om og ser med det samme en dreng på ca. 5 år dumpe ned på jorden for efterfølgende at sætte i et KÆMPE vræl. Han havde åbenbart løbet og leget med sin bror hvorved han var løbet ind i ruden i den tro at der netop ikke var nogen rude :D
Stakkels dreng... Men jeg kunne nu ikke lade være med at grine lidt *f

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 27 Juli , 2009, 23:37 »
En silhuet af en stor hund kunne måske have fået ham til at stoppe op i tide  *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #3 Dato: 28 Juli , 2009, 09:42 »
Det er jo helt vildt, det dér  :o

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Juli , 2009, 10:08 »
Hehe ;) Det sker tit her, for gråspurvene kan se gennem huset, når de sidder på havebordet, så de prøver at flyve igennem huset, men det lykkeds jo ikke, så det har da kostet et par spurve. Kirkeuglen, flavremus, fuglekonge, stær og solsort kan også tælles blandt dem der har være på vej gennem huset ;)

Men det værste er når man har glemt at lukke vinduet om aftenen, og næste morgen sidder der så en stær i stuen og har skidt over alle møblerne, så er det ikke sjovt længere, især ikke når det er mig der bliver sat til at gøre rent efter den (bare fordi jeg havde glemt vinduet?? ;D )
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 28 Juli , 2009, 10:51 »
Du har det hårdt hva Mikkel, det er slemt  kan jeg høre, men du kan jo prøve ligesom mine børn at pointerer at børnearbejde er forbudt i DK.  <H  alternativt må du huske vinduerne.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Juli , 2009, 11:44 »
Haha, det var nu ikke for ar beklage mig, det var bare for en god histories skyld ;D...
Det hjælper ikke at fortælle med børnearbejde til mine forældre, for de går ind for at mig og min søster er i børnearbejde ;D ;D ;D Så det hjælper sgu nok ikke :P
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.