Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Smadrede æg... :(  (Læst 2478 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Saltvandsforum dk

• Gæst
Smadrede æg... :(
« Dato: 26 Juli , 2009, 14:53 »
Vi finder hver dag smadrede æg i reden(de bruger kun en), til stor gene da det hele bare er et stort klister....

Hva kan det skyldes ?

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Smadrede æg... :(
« Svar #1 Dato: 26 Juli , 2009, 14:59 »
Prøv at lægge nogle kunstige æg i de andre redekasser til inspiration for hønsene.
Faktisk er en stor kasse med hyggeligt halvmørke og dejligt hø eller halm, det fedeste sted for en flok høns der rent faktisk godt kan lide at lægge æg sammen.
Når der så er en skruk i flokken, ja så flytter man hende for sig selv, og giver hende de æg hun skal ruge på.
Mine høner har for de flestes vedkommende fundet på at lægge æg på gulvet, for så kan de ligge i bunker og pludre om den lille fjer og de fem høns.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Juli , 2009, 16:39 »
Hvis de ikke har mere end en redekasse kan det skyldes at for mange prøver at lægge æg af gangen. Så klunter de rundt fordi de ikke kan være der allesammen, og så ryger der nogle æg med.
Venlig Hilsen
Lisbeth

sussie

• Gæst
« Svar #3 Dato: 28 Juli , 2009, 22:03 »
Mine Sussex havde også for vane kun at bruge en  rede og smattede æggene godt og grundigt ud . Min løsning blev at nedlægge en rede og gøre deres favorit rede større nu sker det sjældent de træder deres æg.
« Senest Redigeret: 28 Juli , 2009, 22:05 Fra sussie »