Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race er denne kylling???  (Læst 1283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nattoralik

• Gæst
Hvilken race er denne kylling???
« Dato: 26 Juli , 2009, 06:51 »
Jeg er rimelig nystartet indenfor hønsehold...forsøger at læse mig til hvordan jeg kan sørge for hønsene har det bedst muligt. Jeg har en Silkehane...en Silkehøne (røde)...2 Afkanere(ved ikke om det er stavet rigtigt)..og en toppet Hollænder. Denne store kylling skulle være en Paduan...men har fra tidligere ejer hørt det ikke ligner en Paduan. (kyllingen er kommet over til mig...da en skrukhøne mislykkedes med udrugningen...og fik puttet to kyllinger ind under sig. Hønen ville ikke kendes ved denne kylling...og hakkede den) Er der nogle bud om hvilken race denne kylling tilhører?

Der er også udklækket en lille sød kylling...til min datters store jubel...men skal jeg gøre noget mht.de andre æg (5 stk)? Jeg er ikke så meget for at forstyrre hønen...og silkepigen er blevet skruk også...så de skiftes til at ruge på æggene. Jeg regner med de sørger for kyllingerne...den der er kommet ser ud til at ha' det godt. Jeg har stillet vand og kyllingefoder ind i hønsehuset...men gruer for at finde en kylling der ikke har kunnet komme ud af ægget selv. Skal jeg bare lade dem være...eller prøve at få kigget på æggene???

VH Nattoralik

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Hvilken race er denne kylling???
« Svar #1 Dato: 26 Juli , 2009, 07:25 »
Kan du sætte et billede ind af kyllingen. Så kan vi bedre se hvordan den ser ud. Er det billedet ved din profil er det lidt svært at se på så lille et billede. mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Nattoralik

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26 Juli , 2009, 08:30 »
Jeg er ikke god til computere...så ku' ikke finde ud af at sætte billeder på!!! giver dog ikke op  ;D

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 Juli , 2009, 08:36 »
det ligner da en silke
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Juli , 2009, 08:37 »
Det er da ikke en kylling  ;D I mine øjne er det en silkekok

Nattoralik

• Gæst
« Svar #5 Dato: 26 Juli , 2009, 08:40 »
Ja...min silkehane...mig der kvajede mig igen!!!! Tror jeg kan finde ud af at sætte de rigtige billeder på nu...den store kylling jeg ikke kender racen på...og kyllingen udklækket 23/7.

VH Nattoralik

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #6 Dato: 26 Juli , 2009, 09:21 »
I første kik ligner det nu noget med noget Sussex i, men det kan være så meget andet.
Paduaner tror jeg ikke, der er i, det er der for lidt top på til (Slet ingen)

Har du ikke mulighed for at sige, hvad der kan være i?

Det kan også være det er noget Hellevad/Isa Brown
« Senest Redigeret: 26 Juli , 2009, 09:23 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

sussie

• Gæst
« Svar #7 Dato: 26 Juli , 2009, 17:24 »
Hej ...

Den øverste har jeg ikke noget bud på men den nederste ligner noget sussex..

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 Juli , 2009, 20:33 »
Den nederste ligner en sussex ja, men jeg er ikke 100% sikker på at den er ren, men det kan da godt være det bare er mig. Den anden vil jeg mene du lige skal give et par uger, og så vende tilbage, for så brude den havde fået fjerdragten, og så er det noget nemmere at se ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Nattoralik

• Gæst
« Svar #9 Dato: 27 Juli , 2009, 06:44 »
Tak for svarene vedr. den hvide kylling. Den er købt for at være Paduan..det ligner den ikke....kan godt se der kan være Sussex i den. Vil prøve at se på Hellvad...og se hvordan den ser ud.

Den lille nyudklækkede kylling satte jeg billede på af...fordi den er så cute...faren er silke...moren er Afkaner(klækket af det blå æg..praktisk med forskel på silke, Afkaner og toppet Hollænder æg :-)

Nattoralik

• Gæst
« Svar #10 Dato: 27 Juli , 2009, 06:57 »
Rettelse: Det er Araucana høns jeg har...og ikke Afkaner...tænkte nok det var stavet forkert  ;D