Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så skete det igen! Ræven... :(  (Læst 8080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Så skete det igen! Ræven... :(
« Svar #15 Dato: 28 Februar , 2008, 10:00 »
Det er rigtigt som du sige Danny, minknet er helt klart at foretrække, kyllingetråd med 19mm. masker er også rævesikkert, ræven kan ikke ødelægge tråden på grund af snudens stilling i forhold til tændernes stilling i overmunden.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 28 Februar , 2008, 22:16 »
Det er rigtigt som du sige Danny, minknet er helt klart at foretrække, kyllingetråd med 19mm. masker er også rævesikkert, ræven kan ikke ødelægge tråden på grund af snudens stilling i forhold til tændernes stilling i overmunden.

Det er jeg ikke helt enig i. Det kyllingenet jeg har kan en hundehvalp på ca. 10 kg grave og flå sig igennem. Helt uden brug af tænder. Det så jeg selv da der lå et dejligt stykke kogt skinke inde på den anden side.
Det er nok mere tykkelsen på selve tråden der afgøre sagen.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 28 Februar , 2008, 22:33 »
Hmmm, nu vil jeg ødelægge det for alle dem der tror at kyllingenet er stærkt.

Vi lavede en fin løbegård i haven første gang vi have hvalpe. Små søde gårdhundehvalpe på 2 kg i gennemsnit, da de rundede 8 uger. Løbegården var af kyllingetråd, da de jo var små.

Der gik ikke længe før den første hvalp var ude. Når de står op af hegnet og kradser og gnaver, går det hurtigt, meget hurtigt. Vi havde naboens 3 børn ovre og hjælpe med at finde hvalpe i majsmarken  ;D

Så når en 2 kg's hvalp kan, så kan en ræv også!
Hilsen Susanne

Hanne

• Gæst
« Svar #18 Dato: 28 Februar , 2008, 22:43 »
Ja og det gjorde den hos mig!

Den har dog underligt nok ikke bidt sig igennem det almindelig hønsenet, eller - forståeligt nok - minknettet!

Offline Lone

• Bruger
« Svar #19 Dato: 29 Februar , 2008, 11:54 »
Hos mig er elhegnet den ultimative forhindring, og når det sidder rigtigt (!) skal det nok holde bæstet ude. Og kan det ikke det, må jeg opgive at holde høns, for så er ræven dreven nok til at gøre alt, for den bliver VED med at forsøge at finde en måde at komme ind på. Den har gnavet nylonreb over for at kunne få lemmene op, den har gnavet sig gennem fiskenettet over hønsegårdene, den har flået brædder af et mindre skrukhus, den har fået drejet det stykke fladjern, der holdt en lem lukket.
I aftes var jeg ude og tjekke elhegn, for hvis jeg ikke er stensikker på, at det virker, sover jeg ikke roligt. 1. tråd: Av! 2. tråd: Av! 3. tråd: Av! Osv.. Der er 7 tråde med 5-10 cm's afstand 
Mon naboen har moret sig?  ;D 
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Hanne

• Gæst
« Svar #20 Dato: 29 Februar , 2008, 12:21 »
Skulle du trænge til mere av Lone må du gerne komme og av-tjekke mine!!

HADER strøm. Jeg var i øvrigt rigtig pinlig i går - blev lidt skræmt af din historie så jeg tænkte at jeg hellere lige måtte tjekke om mit var ok.

Min mor gav mig et tip, hun kunne huske fra barnsben; at tage et græsstrå og lægge på, det er ikke så slemt....
Jeg nærmede mig tråden, bed tænderne hårdt sammen, lukkede øjnene og lagde vildt forsigtigt græsset på tråden - - - - der skete intet!! <G <G <G <G <G 
- havde glemt at jeg havde slukket for stømmen, fordi hønsen var med mig i haven <M

Offline Ditte

• Passiv bruger
  • Alt Godt Fra Haven.....
« Svar #21 Dato: 01 Marts , 2008, 14:00 »
@Lone, selv Hannes ræv hoppede på den med fælden!
Jeg tror altså også på at hvis du stiller fælden op med en nyslagtet høne i og fanger djævlen, banker skidtet løs i den uden på fælden og kører den ind i den næste kommune, slår løs på fælden igen under råb og skrig, så ser DU den ihvertfald ikke mere efter du lukker den ud!

Bare husk at sætte lokkemaden godt fast i fælden!

Har nogen ikke også foreslået at sætte en strømførende tråd til en bid lokkemad? Når man nu ved at Mikkel er sulten....
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #22 Dato: 01 Marts , 2008, 14:12 »
Tja, nu vil jeg så ødelægge morskaben for jeres mænd og naboer...
Der kan købes hegnstestere til at måle spændingen på tråden med. 150 kr.

Hos Hegnsbutikken
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Hanne

• Gæst
« Svar #23 Dato: 01 Marts , 2008, 14:15 »
Kan man egentlig bruge en polsøger Finn?

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #24 Dato: 01 Marts , 2008, 14:27 »
Ikke normalt, for de går kun til 1000 V, og du har vel højere spænding  på hegnet
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Hanne

• Gæst
« Svar #25 Dato: 01 Marts , 2008, 14:34 »
Aner det ikke, men det gir' stød!!! ;D

Offline Lone

• Bruger
« Svar #26 Dato: 01 Marts , 2008, 18:51 »
Måske Harald Nyborg har en dims, der kan klare det? Tror, min lille multitester brænder over, den går kun til 500 V, og hegnet går op til 9500 V. Tjekker på lørdag, det kunne spare fingrene for en del gange 'av!'...  ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #27 Dato: 01 Marts , 2008, 20:32 »
Vi har en ræve grav ca 150 meter i en skrænt herfra, vi ser tit når de har hvalpe at de leger, vi har boet her i ca 11 år, og endnu ikke haft besøg af ræven, han går ellers lige over vores marker, men jeg skal jo nok ikke være for sikker for den er snu den ræv.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #28 Dato: 01 Marts , 2008, 20:35 »
Du kan få en hegnstester hos Harald, men du skal ikke tage den lille røde pen, den er ikke til noget,,, du skal have den sorte med en ræke lamper/pære op til 6000 w den kan sagtens teste dit hegn, og hvis den øverste lampe lyser, så har du mere end rigeligt til dit rævehegn,,, den har ligesom en ledning med et jordspyd,,, fylder ikke meget og holder længe,,,, husk at sætte den i jorden hvor der ikke er ørkentørt.

Den har varenummer 6161 og koster 149 kroner
« Senest Redigeret: 01 Marts , 2008, 21:03 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #29 Dato: 01 Marts , 2008, 21:07 »
Elgaard: Det er fordi du faktisk bor sammen med ræven og inden  for dens teritorium, og ræven jager ikke hvor den bor, for ikke at røbe sin bolig  ;D Så med mindre der bliver hungersnød i ræveregi, ja så skulle du være på den sikre side. ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn