Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kommer der mon kyllinger  (Læst 2036 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lonesj

• Passiv bruger
    • www.svenstrup-jensen.dk
Kommer der mon kyllinger
« Dato: 22 Juli , 2009, 19:40 »
Jeg har en Australorps der blev skruk for et par uger siden.
Da hun havde ligget konstant på nogle glasæg i nogle dage, fik hun i fredags nogle rigtige æg at hygge sig med - 11 i alt.
Siden har hun smadret 2 æg og smidt 3 æg ud af reden, og de sidste par dage har hun forladt reden flere gange om dagen i op til flere timer ad gangen.
Kommer der nogensinde kyllinger ud af det????

Lone
1.5 Brahma 0.1 sort Orpington, 0.1 labrador, 1.1 kat, 1.1 heste, 1.1 marsvin, 1.0 kanin,  1.0 mand og 1.1 børn

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Kommer der mon kyllinger
« Svar #1 Dato: 22 Juli , 2009, 20:38 »
Det må vi da håbe, selvom oddsene lige nu ikke ser for gode ud.

Hvis hun var min høne, tror jeg, jeg ville lade hende fortsætte lidt endnu - æggene er jo alligvel "brugte" nu, og regne dem for tabte. Så bliver man så glad, hvis der alligevel kommer en kylling. Og det kunne jo være!
Heldig har man jo lov til at være ;)

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Kommer der mon kyllinger
« Svar #2 Dato: 22 Juli , 2009, 21:27 »
Jeg havde også en 'klumpedumpe' som skruk - hun maste også et par æg og skubbede et ud af skruk huset. Der kom kyllinger i de resterende æg hun 'beholdte' under sig.

Pt har jeg også en afstikker skruk - hun har nu fået en lille lukket indhegning så jeg ikke skal rende efter hende hver dag jeg kommer hjem fra job.. Idag var æggene rimelig kolde så nu må vi se om de har taget skade  :-[
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling