Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kalkben  (Læst 8575 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: kalkben
« Svar #15 Dato: 06 Februar , 2011, 17:16 »
Maria...var det opløsningen med NIX sæbe eller  ???

Offline Maria Lisette

• Passiv bruger
    • Hyldemors Have
« Svar #16 Dato: 06 Februar , 2011, 17:20 »
Nej den var lavet af brun sæbe og svovl-et-eller-andet.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #17 Dato: 06 Februar , 2011, 17:37 »
Og jer der smører med vaseline...får i ikke nogle enormt fedtede høns? Jeg prøvede med madolie og min hane lignede noget der var løgn i laaaang tid  :-\ De hviler jo kroppen ned over benene om natten, ja mine gør i hvert fald.

Giv dem behandlingen i løbet af dagen, så er der ikke meget fedte, fedte tilbage om aftenen når de lægger sig til. Har iøvrigt lige for en times tid siden givet 8 af de ældre høns en ordentlig gang madolie på benene.

Hvor kan de bare ikke lide at blive fanget og taget op på den måde, men det er som om de falder helt til ro når jeg begynder at gnide olie på deres ben og tæer.
Mvh
Erik Andersen

frida

• Gæst
« Svar #18 Dato: 06 Februar , 2011, 18:02 »
Jeg har prøvet behandlingen med brun sæbe og svovlblomme. Mener ikke svovlblomme er til at købe mere. Desuden er brun sæbe også "barsk" ved huden (på mig). Derfor bruger jeg ikke det mere på mine dyr.
Sidst jeg havde høns der var angrebet af miderne, købte jeg "Frontline-spray" til hunde (efter råd fra dyrlægen). Hønsene blev sprayet om aftenen efter de er gået på pind. Nemt og meget effektivt. Kan se klar bedring efter få behandlinger. Behandlingen gentog jeg 3 gange med 4 dages mellemrum, og derefter en gang om ugen i en måned.

karina dj

• Gæst
« Svar #19 Dato: 06 Februar , 2011, 22:39 »
Orv! Det skal prøves Anette  /o TAK!

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #20 Dato: 07 Februar , 2011, 14:46 »
Ja jeg ville også sige, at hvis det i kalder Kalkben er hvad jeg tror det er, så smør benene, med et tyndt lag madolie, et par gange om ugen.
Ellers ville jeg ikke foretage noget...

Men lad være med at fråse med madolien, så lidt som muligt, bare i er sikre på, at have været over det hele...

Spareiveren, udelukkende fordi, madolien har samme gode egenskab som alle andre olier... Den vil prøve at lægge sig i et lag, overalt...
Det er vældigt fint i bevægelige dele, men altså ikke lige dem mest ønskede effekt på en høne  ;D  ;D  ;D

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))