Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Klippe negle på hanen?  (Læst 4409 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline m.andersen

• Passiv bruger
Klippe negle på hanen?
« Dato: 19 Juli , 2009, 23:25 »
Min hane har en favorithøne. Nu går hun ikke sammen med ham mere, for hun skal hele sin ryg. Men kan jeg undgå at han er så hård ved enkelte høns? De skulle jo gerne alle kunne gå sammen igen engang. Kan jeg evt klippe hans negle? Hvad gør i andre ved særligt udsatte høns? Det er sussex i stor, og kokkemand er meget stor, og flot...

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Klippe negle på hanen?
« Svar #2 Dato: 20 Juli , 2009, 16:43 »
Jeg har haft samme problem med både lys sussex og australorps.  Det er en af grundene til, at jeg nu ikke har anskaffet hane til mine tre lyse sussex høner, jeg fik sidste år.  De to af dem var næsten nøgne, da jeg fik dem; men i år er de pæne.  Jeg er spændt på at se, om de virkelig fælder så meget, eller om det også var et haneproblem.  De lader ikke til at savne en hane.  ::)

Jeg synes, det er en god idé med noget pedicure, som Søs foreslår.  Lyse sussex haner er utroligt flotte.  Min den første var mit livs fjerkrækærlighed.  <. <. <. :-* Hansemand!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline m.andersen

• Passiv bruger
Sv: Klippe negle på hanen?
« Svar #3 Dato: 23 Juli , 2009, 22:36 »
Vores er så en rigtig flot gul sussex, og ham kan jeg ikke nænne at skille mig af med. Så hellere blive ved med at skille dem ad for en tid. Jeg må igang med klip og fil.
Tak for rådet.