Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forsendelse af rugeæg  (Læst 6801 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Forsendelse af rugeæg
« Dato: 19 Juli , 2009, 08:00 »
Jeg er i dårligt humør, jeg sendte for en lille månedstid siden seks rugeæg, fint emballerede i styropor-æggebakker og de kom hele frem. Modtageren lod dem stå de 24 timer, de skal, og lagde dem under en skruk.
Vi ventede spændt tiden ud, og INTET, ikke en eneste lille kylling  <W
De æg jeg selv har ruget ud efter Jensen og Brunhilde, har der været kyllinger i, så befrugtningen har været i orden, vil jeg da tro.
Æggene var friske højst en uge gamle, de har været opbevaret korrekt og vendt som de skal.
Skrukken har ligget fint i hele perioden.

Jeg har selv fået sendt æg i samme slags bakker, de var en uge undervejs og endda med fly, nogle af de æg har i hvert fald været 14 dage gamle, og der klækkede en trediedel af æggene.
Det er bare så ØV.

Jeg er så skuffet og ked af at der ikke kom nogle kyllinger overhovedet, er der nogen, der har et bud?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Forsendelse af rugeæg
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2009, 08:09 »
Hej Marianne

Det er da lidt trist at høre, for det beviser bare endnu engang, at handlingen af pakker herhjemme er utrolig dårlig.
Jeg sendte på et tidspunkt skånske blomsteræg til sjælland, og der var resultatet det samme, intet i æggene. Jeg tror stadig på, at det er handlingen af pakkerne, der er for voldsom herhjemme.
Det samme skete med en pakke til nordjylland, så jeg stoppede helt med at sende æg, når ikke engang en eneste kunne klække.
Den ene pakke var der iøvrigt smadret et æg i.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Juli , 2009, 08:19 »
Hej Marianne

Jeg mener at der var en tråd sidste år der også omhandlede, at æg med post, bare ikke var en god cocktail..

Det er ærgeligt  >:( man håber jo på at det går godt
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline morten

• Bruger
« Svar #3 Dato: 19 Juli , 2009, 11:36 »
vi har haft sendt æg og da er der ca halvdelen af dem der er blevet til kyllinger.
2 stammer af trefarvet sussex, stor race

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Juli , 2009, 11:39 »
Alle de gange jeg har fået tilsendt æg har luftblæren været gået løs i en vis procent del af æggene.
På denne måde kan de godt se intakte ud men hvis luftblæren er helt løs så kommer der ikke nogen kylling ud af ægget i sidste ende.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 Juli , 2009, 15:39 »
Øv, Marianne!  *t
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #6 Dato: 19 Juli , 2009, 21:00 »
Jeg er i dårligt humør, jeg sendte for en lille månedstid siden seks rugeæg, fint emballerede i styropor-æggebakker og de kom hele frem. Modtageren lod dem stå de 24 timer, de skal, og lagde dem under en skruk.
Vi ventede spændt tiden ud, og INTET, ikke en eneste lille kylling  <W
De æg jeg selv har ruget ud efter Jensen og Brunhilde, har der været kyllinger i, så befrugtningen har været i orden, vil jeg da tro.
Æggene var friske højst en uge gamle, de har været opbevaret korrekt og vendt som de skal.
Skrukken har ligget fint i hele perioden.

Jeg har selv fået sendt æg i samme slags bakker, de var en uge undervejs og endda med fly, nogle af de æg har i hvert fald været 14 dage gamle, og der klækkede en trediedel af æggene.
Det er bare så ØV.

Jeg er så skuffet og ked af at der ikke kom nogle kyllinger overhovedet, er der nogen, der har et bud?

Surt hvis det er pga. transporten.  *t

Tænkte på om det ikke var en ide at lave et under forum,under Markede/ salg/Efterlyses, hvor man kan skrive sin kørsel på, f.eks så jeg at bjørn har startet fjerkræbussen, måske flere også evt. imod lidt betaling,kunne får transporteret noget med.

Mvh Viben

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 20 Juli , 2009, 07:37 »
Ja, der er i hvert fald ingen tvivl om at en transport med bil fra A til B er mere skånsom en Postdanmark. Men surt er det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lone

• Bruger
« Svar #8 Dato: 20 Juli , 2009, 09:16 »
Jeg har sendt mange rugeæg med post - og som regel går det egentlig godt, og der kommer pænt med kyllinger. Men ind imellem sker der 'noget', og jeg ved ikke hvad. Havde lidt en teori om, postens scanning af stregkoder kunne skade, men jeg ved det ikke. Men jeg kan sende 2 pakker afsted, samme dag, hver sit sted, og det ene hold klækker tæt på 100 %, og det andet klækker slet ikke. Måske er der en mode blandt postarbejdere at lege 'shaker' med nogen af pakkerne, hvem ved? Almindelig fodbold gør det ikke..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)