Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan en hønse gård blive for stor?  (Læst 3357 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Min høne Gunhilde

• Gæst
Kan en hønse gård blive for stor?
« Dato: 18 Juli , 2009, 12:32 »
Jeg har 10 høner og 1 hane.
Mig og min far lavede en hønse gård på 900 m2.
nogen af hønsene lavede en frede under en busk i den nye går, men det var ikke dem alle sammen, der brugte den. :) de andre gik indenfor , hvor de plejer at lægge æg.
Hvorfor lagde de æg i den nye går??? var det fordi der var for meget plads???  ;D

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kan en hønse gård blive for stor?
« Svar #1 Dato: 18 Juli , 2009, 12:40 »
Jeg tror ikke at en hønsegård kan blive for stor, tværtimod kan den hurtigt sagtens blive for lille !!

Men det er ulempe at høns nogengange begynder at lægge æg andre naturlige og  atraktive steder end i redekasserne.  :D Men så må man lige gå en runde når man alligevel skal samle æg. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Min høne Gunhilde

• Gæst
« Svar #2 Dato: 18 Juli , 2009, 12:53 »
Tak for svaret  :)

Jeg har fået 21 høns som er ca. 2 måneder, ville de også lægge æg udenfor i den rede som de andre har lavet???  :D

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Juli , 2009, 16:16 »
Hej Gunhilde
Det med at hønsene lægger æg andre steder end der hvor de skal,det kender jeg også til.Fandt en dag en rede udendørs under en palle ,hvor der var 25 store flotte æg i ......ærgeligt.
Nu går jeg så en runde hver dag og kigger efter æg
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 Juli , 2009, 16:21 »
900 m2 til 11 høns  nøøøeeejjjj - det tør jeg ikke fortælle houdini og compani  ;D
Jeg er godt nok misundelig ..............

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 19 Juli , 2009, 07:36 »
En hønsegård kan ikke blive for stor, mine høns går nu frit, og vores have er på ca 7000 m2.
En hønseflok kan derimod blive for stor. Forskning har vist at op til maksimum 25 individer kan gå, men kommer man over det, går deres hakkeorden itu, og alle hakker alle, og hønsene bliver stressede med endnu mere hakkeri til følge.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk