Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger i drivhus  (Læst 4391 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SilleSille

• Gæst
Kyllinger i drivhus
« Dato: 16 Juli , 2009, 13:52 »
Jeg er helt ny herinde - et fantastiske sted for en nybegynder i hønseri  :)

Jeg er flyttet på en nedlagt gård, hvor der i forvejen er en forladt hønsegård. Den kræver lidt rengøring plus tjekning for om ræven kan grave sig under, og så skal den gøres større på sigt -udendørsarealet.

Samtidig er der også et meget stort drivhus på grunden (20 kvm2). Det er fyldt med insekter, myreæg og andre "gode" ting. Huset står (på nuværende tidspunkt) helt i skygge fra store træer, og selv på de varmeste dage, var der en behagelig temperatur. Kan kyllinger, der ikke længere har brug for varmelampe gå inde i drivhuset, så jeg kan få spist nogle af de vamle insekter, og så senere overføres til hønsegården?

Hvis jeg skal ud og købe en varmelampe, så har jeg set to modeller - en med infrafød og en uden - hvad er bedst?

Jeg ønsker en hønserace, som giver rimelig store æg, og gerne lidt vinter/efterår, samtidig må de meget gerne gå i skruk, så vi kan få kyllinger. Valget er faldet på stor sussex. Vil I dog hellere anbefale en anden race?

Tak for et godt forum.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Kyllinger i drivhus
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2009, 13:59 »
Velkommen til.. <I

Ja det er et dejligt sted.

Det lyder da helt vidunderligt med så stort et drivhus.
Kyllingerne vil elske dig for det og det er en rigtig god ide´.

Varmelampe uden lys er godt for at have lys hele tiden kan virke stressende på kyllingerne. Der er også denne slags:

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=486

Susseex er en god race og der er mange andre gode også...
Når man spørger om netop det herinde får du næsten lige så mange svar som der er racer  :D

Det er bare også vigtigt at dit drivhus også er rævesikkert hvis de skal gå der om natten.

Sæt endelig billeder ind af det for det må være et syn der viser top trivsel. <L <L <L

SilleSille

• Gæst
« Svar #2 Dato: 16 Juli , 2009, 14:03 »
Tak Lene, det lyder skønt med drivhuset. Flytter jeg en stol eller bord så vræmler det frem med kryb og æg. Det har ikke været brugt i mange mange år.

Nu mangler jeg så bare at finde kyllingerne :)

Hvordan bliver et drivhus ræve/hunde sikret? Der er åben foroven, men ikke i bunden, hvor der jo er glas.

Har tænkt på at sætte lidt lavt hønsehegn op ved døren, så den kan stå åben, hvis det bliver varmt.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #3 Dato: 16 Juli , 2009, 15:28 »
Vil det sige at der mangler glas ?
I så tilfælde ville jeg ikke lade kyllingerne gå derude om natten.
Jeg har jo fine vagtler i mit drivhus og har rundt om det på ydersiden lagt fliser.
Jeg bor i villa kvarter med hunde omkring så her er ikke mange ræve.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 16 Juli , 2009, 18:09 »
Velkommen på forum, Sanne  :D Sussex er sikkert gode til det du gerne vil, wyandotter kunne være et andet godt valg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
« Svar #5 Dato: 17 Juli , 2009, 14:21 »
Også lige et hjerteligt velkommen fra mig  <I

Her er du kommet til det rette forum for alt, hvad der har med fjerkræ at gøre - og også af og til noget helt andet  :D

Har du spørgsmål af nogen art, er der altid utroligt mange søde mennesker, der er klar til at dele ud af deres erfaringer og viden - så bare spørg løs.

Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

SilleSille

• Gæst
« Svar #6 Dato: 17 Juli , 2009, 14:40 »
Tusind tak alle sammen

Lene: Der er glas, jeg kan hvis det er varmt åbne vinduer for oven.

Jeg har aftale om at købe 1 hane, 3 høns samt 5 kyllinger på fredag :)