Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Galvaniseret Brønd fra America Thisted  (Læst 13024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
Galvaniseret Brønd fra America Thisted
« Dato: 16 Juli , 2009, 09:08 »
Er der nogen af jer andre der her erfaringer med en 22 liters Galvaniseret Brønd fra America-Thisted ?
Jeg fik sådan en leveret igår og satte den straks op i hønsehuset. Her til morgen kunne jeg så konstatere at det meste af vandet befandt sig uden før brønden  *s. Så er det jeg tænker om der er et eller andet lille trick jeg har glemt?????? Synes jo det virker lidt mistænkeligt om noget til den nette sum af 585 kr + moms skulle virke så dårligt  <B. Ergo jeg må have gjort et eller andet forkert, selvom der ikke er så meget jeg kan se kan gå galt.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Galvaniseret Brønd fra America Thisted
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2009, 09:32 »
Mette, jeg må sige, at jeg ved ikke hvordan den virker.
Det ser ud for mig, som om der er låg på beholderen, og så kan jeg slet ikke lige se systemet for mig.
Er der ikke en brugsanvisning med  til den?
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 16 Juli , 2009, 09:42 »
Jeg har sådan en og havde også problemer i starten men har tricket.  ;)

Du gør følgende...
Lukker med kuglen, drejer låget af og fylder absolut helt op i beholderen.
Så skruer du låget stramt på og nu kommer tricket.... Fylder skålen således at studsen er UNDER vand når du vipper kuglen, sådan opstår vacummet.

Husk næste gang du bestiller varer fra America at bestille ekstra kugler for de holder kun ca et år og det er irriterende kun at bestille sådan en lille dims.

Du bliver glad for brønden når den først funker.

Så nu lige senere at det er såadan en til 22 L at du har... det er vist ikke samme system som min.
Den jeg har er en sådanne:

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=930

Den kan jeg kun anbefale og er vist billigere end den du har købt og rummer mere.
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2009, 11:35 Fra Lene, Rungsted »

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 16 Juli , 2009, 10:13 »
Bliver da lige lidt nysgerrig..

Hvor tit skal der så skiftes, eller efterfyldes vand i sådan ein dims?
Kan vandet i beholderen holde længe, for så er det jo en rigtig god beholder, de andre grønne beholdere skal der jo skiftes vand i ret ofte, da det ellers bliver for gammelt.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 16 Juli , 2009, 11:29 »
Den er fortrinlig (og jeg får ikke procenter hos America  ;) )

Vandet forbliver friskt i tønden, det er kun lige skålen der lige får en tur med en aflagt opvaskebørste og får vippet vandet ud sådan ca hver 2.- 3. dag. Selve beholderen rummer nok vand til ihvertfald i en uge til ca. 10-12 høns.
Jeg skifter aldrig vand men påfylder bare frisk når den er tom.
Man kan godt vippe vandet af bakken uden at vacummet ophæves.
Jeg er glad for den jeg har og har vel haft den i 2 år snart.

I og med at den står på ben kan man jo ikke bruge varmeplade på den om vinteren, så skal man ha en at veksle med eller en balje, som jeg bare bruger når det er frost.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 16 Juli , 2009, 13:10 »
Er der nogen af jer andre der her erfaringer med en 22 liters Galvaniseret Brønd fra America-Thisted ?

Den vandautomat er nok en af de bedste der kan købes, en god gammelbekendt der er blevet fremstillet i flere årtier...

Tricket består i at brønden skal stå helt lige på jorden/gulvet, ellers løber den over...

Har du samlet den rigtigt ? flamingo-pladen skal sidde under brønden med gummifidusen opad mod den lille ventil, pladen holdes på plads af den løse tværpind, pas lidt på flamingo-pladen, den er halvdyr...

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
Sv: Galvaniseret Brønd fra America Thisted- Problem solved
« Svar #6 Dato: 17 Juli , 2009, 09:01 »
Hejsa
Min kære gemal løste problemet for mig igår eftermiddags :-* Problemet var at ventilen var lidt skæv og derfor ikke lukkede helt tæt.
Det var ikke fordi gulvet ikke var plant - det har det dælme bare at være med den indsats vi ydede sidste sommer/efterår ....  ;)
Nå, men intet er så skidt at det ikke er godt for noget så putterne fik muget helt i bund igår eftermiddags og fik nye tørre spåner og disse var stadig HELT tørre til morgen og ikke en dråbe vand havde forladt brønden (altså lige bortset fra det putterne havde drukket).
@ Lene - Jeg havde sådan en med en kuglelukning tidligere. Ganske vist fra Haral Nyborg, men samme princip. Den endte jeg med at smide på genbrugspladsen i arrigskab i vinter over at min fingre altid nærmest var dybfrosne inden jeg kunne få nørklet kuglen af. Frost er så ikke noget issue i mit hønsehus.
@Børge. Jamen hvor tit der skal fyldes op afhænger li'som af antal høns ;D. Pt har jeg 5 voksne dyr og 8 halvstore kyllinger (stor race). De tømte den beholder på 8 L jeg havde i løbet af 3 dage, så jeg regner da med at de 22 L holder en uges tid. Men længere vil jeg så heller ikke lade vand stå. 
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 17 Juli , 2009, 09:32 »
Hold da op jeres høns drikker meget... jeg har sådan en gængs rød 5 liters vanddunk til mine de voksne.. 7 stk og den plejer jeg at tømme og fylde igen ca hver 3. dag. og da er den da stadig sådan halv fuld. Men måske det er fordi de går og æder græs hele dagen?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 17 Juli , 2009, 10:16 »
Hold da op jeres høns drikker meget... jeg har sådan en gængs rød 5 liters vanddunk til mine de voksne.. 7 stk og den plejer jeg at tømme og fylde igen ca hver 3. dag. og da er den da stadig sådan halv fuld. Men måske det er fordi de går og æder græs hele dagen?

Det kan også være at dine høns går og finder vand andre steder (hvis de går løst i haven).
I min den ene hønsegård har jeg 9 voksne dyr og de tømmer en 8 liters vandautomat på ca. 2 dage.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 17 Juli , 2009, 18:52 »
Lene: Hvis du ligger en sten under, og så stiller varmepladen der på burde det kunne fungere ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #10 Dato: 18 Juli , 2009, 11:12 »
I og med at den står på ben kan man jo ikke bruge varmeplade på den om vinteren, så skal man ha en at veksle med eller en balje, som jeg bare bruger når det er frost.

Kan man ikke bruge en akvarievarmer?

Offline Dennis

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 Juli , 2009, 11:26 »

Kan man vel godt, der skal man bare sørge for at den er under vand 24/7 ellers går den i stykker.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #12 Dato: 18 Juli , 2009, 19:26 »

God ide Christina, men man kan ikke få den i vandbeholeren uden at bryde vacummet...

Lene: Hvis du ligger en sten under, og så stiller varmepladen der på burde det kunne fungere ;)

Det tror jeg ikke kan lade sig gøre mikkel for bunden er Spids, men ellers godt forslag. ;)

Offline Tommy L Andersen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 18 Juli , 2009, 19:39 »
man kan bruge varme kabel som bruges til frost sikring af rør på byggepladser sno det om dunken
og skålen og isen er væk.tør ikke give et bud på prisen det fås selv regulerende så der ikke skal bruges termostat der er også nogen som har det i tag randen for at und gå istapper det kan kortes af så længten passer. :D
M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 18 Juli , 2009, 23:20 »
Jeg tror altså det virker selvom det kun er spidsen, for det er jo der vandet er dybest, ergo, så varmer den også mere vand der end hvis det var i siderne? :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.