Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ænder som kæledyr  (Læst 1415 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jepper7

• Passiv bruger
Ænder som kæledyr
« Dato: 14 Juli , 2009, 16:17 »
Hej DFF  "Dansk Fjerkræ Forum"

Jeg går med nogle tanker om at få et par ænder som kæledyr altså 1,1

Er der nogle er inde som har ænder? eller forstand på hvad det kræver at holde ænder og hvor jeg kan skaffe nogle?
 ??? ???

på forhånd tak  ;)

hilsen Jesper Liseborg  :D

Jesper Liseborg

Offline Dennis

• Passiv bruger
Sv: Ænder som kæledyr
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2009, 17:22 »

Offline Dennis

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juli , 2009, 17:25 »
Kunne ikke modstå fristelsen til at lave en lille joke. Nå men hvis du søger om andehold, er der masser af enmer om det herinde så kik lidt rundt i forum. Jeg har intet kendskab til de kære, men ved det findes.

Offline jepper7

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2009, 17:29 »
heh kender godt joken :) den er god

okay
sidder også at kigger rundt. men vil gerne høre fra nogle her inde fra som har nogle osv..
Jesper Liseborg

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juli , 2009, 18:30 »
Nu er stort set alle indlæg herinde skrevet af folk der netop har eller vil have pågældende dyr ...så viden er nem at finde herinde.
Vil du købe ænder så sæt en forespørgsel ind nder købes på markedspladsen her i forum *ss*
Med venlig hilsen Søs

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Juli , 2009, 23:32 »
Hvilken slags ænder vil du gerne have?

Jeg har selv lige fået rouen ællinger, så hvis du vil have nummeret til ham jeg har købt dem af kan jeg sende det i en pb til dig. Lad mig vide det.
Det nemmeste for dig er nok at bruge søgefunktionen foroven og så ellers taste det ind du vil vide om andehold. Eller stille nogle konkrete spørgsmål.
Og velkommen til. <I
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mette Nygaard

• Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
« Svar #6 Dato: 15 Juli , 2009, 11:13 »
Moskusænder er også en mulighed. De kan blive meget tamme. Forærede min onkel et par forældreløse ællinger sidste sommer. Deres mor ville ikke vide af dem, så jeg tog dem med på ferie til jylland - de var ikke større end at de kunne bo i et babybadekar  <. De blev forkælet med regnorme og dåsemajs og spiste ad hånden. De endte med at blive hos onkel, og da de blev store og fik lov at gå frit, fulgte de ham i hælene hvor han end gik :D Ja, de ville endda gerne kløs i nakken!

... Det tog ham lang tid og mange kræfter at tage sig sammen til at slagte dem til jul...  :-\
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 15 Juli , 2009, 13:54 »
Moskusænder er også en mulighed. De kan blive meget tamme. Forærede min onkel et par forældreløse ællinger sidste sommer. Deres mor ville ikke vide af dem, så jeg tog dem med på ferie til jylland - de var ikke større end at de kunne bo i et babybadekar  <. De blev forkælet med regnorme og dåsemajs og spiste ad hånden. De endte med at blive hos onkel, og da de blev store og fik lov at gå frit, fulgte de ham i hælene hvor han end gik :D Ja, de ville endda gerne kløs i nakken!

... Det tog ham lang tid og mange kræfter at tage sig sammen til at slagte dem til jul...  :-\
Dejlig historie, Mette.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline jepper7

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 Juli , 2009, 15:25 »
vil bar gerne have nogle flotte ænder som man nemt kan gøre tamme, og så må de gerne fylde godt i en ovn :P
syntes personligt at rouen er en flot race.

måske er det en mulighed? hvis den lever op til mine krav
Jesper Liseborg

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 15 Juli , 2009, 15:36 »
Ja en andesteg med æbler og svesker i måsen er bestemt ikke noget at kimse af. ;D :P

Du kan se forskellige ænder på www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk på siden Fotos svømmefugle
« Senest Redigeret: 15 Juli , 2009, 15:39 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline jepper7

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 15 Juli , 2009, 16:11 »
heh nej det er ikke værst :)

tak for det :)  ;D
Jesper Liseborg