Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forum dag i Oue.  (Læst 3013 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Forum dag i Oue.
« Svar #15 Dato: 12 Juli , 2009, 10:20 »
Hold da helt op, hvor i HYGGER  :D. Håber at næste arrangement ligger på en af mine fridage.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 12 Juli , 2009, 10:39 »
Det VAR virkelig en god, hyggelig, men også info-rig dag, en skam du ikke kunne være der, Kirsten *b

*o *o
*y Super dag *y*o *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #17 Dato: 12 Juli , 2009, 11:38 »
Som I da har haft det dejligt, håber at vi næste gang kan finde en barnepige til drengen så vi også kan deltage.

VH Gunni.

Offline Lone

• Bruger
« Svar #18 Dato: 12 Juli , 2009, 12:34 »
Og så ikke at forglemme:
En stor tak til også Bjarnes kone for at stille kaffebord an med lækkert hjemmebag.. Den der bund i frugttærten gad jeg godt at få en opskrift på en dag..  <E
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #19 Dato: 12 Juli , 2009, 12:49 »
Ej, hvor hyggeligt!!! Kan vi ikke få nogle navne på folk på billederne? Den eneste jeg kan genkende er Mikkel, og det er kun fordi han er yngst! :D

Jeg stemmer i øvrigt for et sted i nærheden af Ringsted næste gang *e ;D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #20 Dato: 12 Juli , 2009, 13:09 »
Jeg prøver med navne...
Fra venstre:

Hr storm Olsen
Fru -||-
"Fru Jan "
Jan
Finns svigerfar med kasketten
Katja
Rikke, Rixen
Lene
Søs Rose
Vinni "gemmer sig"
"Hr Vinni" `-||-
Vinni svigermekanik
Lisbeth, Bjarnes hustru
Leon, foredragsholder

Lille Bord:
Mikkel
Hr grill mester Jan
Fru -||-
"Hr Lone"

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #21 Dato: 12 Juli , 2009, 13:17 »
Iden med at flytte forum dagen til Sjælland, Fyn, Jylland synes jeg er en rigtig god ide, så alle får mulighed for at deltage.

Dsv. er jeg afskåret fra det at man tager mindre børn med, da det vil forstyre alt for meget i volieren og jeg resikere at stære og andre fugle jeg måtte have der ruger på dette tidspunkt meget let kan forlade ungerne, da mange af de fugle jeg har er lidt mere aparte end alm. høns og ænder. Vi har heller ingen legefaciliteter til mindre børn så det vil formentlig hurtig blive meget kedeligt for dem. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide børn, tvært imod.

Jeg kunne også godt bruge nogle navne på nogle af detagerne, da jeg kun har regisret ca. halvdelen.
jeg har nogle billeder hvor der er ca. 2 personer på hver billed. Hvis jeg ligger dem ind og Finn eller andre vil ligge navne på vil det være fint.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #22 Dato: 12 Juli , 2009, 15:14 »
Se nu har jeg jo besluttet at genoptage det personlige billede i bruger id. for lige netop her ville det jo være godt at genkende de ansigter på billederne, og hvis man kendte dem på  forhånd, ville det jo være nemmere.
Så Selvom min hedengangne Spir er meget kønnere, så må i fremover nøjes med undertegnede selv.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 12 Juli , 2009, 16:39 »
Hej allesammen.
Tusind tak for dagen i går .... 

Konen skulle ikke have været med .................................................................................... mere om det senere  :o
Vi hyggede os gevaldigt og blev meget inspireret af Bjarnes flotte anlæg , så endnu en tak til Bjarne for husly og administrativt arbejde omkring hele seancen - og hustru for dejligt kaffe/kagebord  :D
Vel hjemme i dag , efter at have hentet knægten og Berits vild farvede silke , er silken blevet "familiesammenført" med sine gamle araucana venner og ikke mindst Houdini ................................ også mere om det senere ..

Tak til alle for en dejlig dag , og bliver det på en af øerne næste år - er vi med igen ...

kh

jan og sanne
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #24 Dato: 12 Juli , 2009, 16:40 »

Se nu har jeg jo besluttet at genoptage det personlige billede i bruger id. for lige netop her ville det jo være godt at genkende de ansigter på billederne, og hvis man kendte dem på  forhånd, ville det jo være nemmere.
Så Selvom min hedengangne Spir er meget kønnere, så må i fremover nøjes med undertegnede selv.

Som herre så hane  <A

Spir´s "mor" er nu også meget pæn....

Men det er rigtigt, det var nemmere igår at huske navne på dem man har set profil billede af.
« Senest Redigeret: 12 Juli , 2009, 17:30 Fra Lene, Rungsted »

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #25 Dato: 12 Juli , 2009, 18:07 »
Et profil biled vil være rigtig godt.
De steder hvor jeg er redaktør og konsulent ligger der billeder af mig, at kvaliteten så kunne have været bedre er en anden sag.
Det der er det gode ved et billed er at når menesker man ikke kender på forhånd skal have fat i en er det væsentlig lettere end hvis man ikke har set et billed.
En af de ting der iritere mig er dem der bruger dæknavne forskellige steder på nettet. Det er altid rart at kende folkes rigtige navn.

Hvis der i forbindelse med besøget i går skulle være spørgsmål er i altid velkommen til at spørge.

Jeg kan oplyse at det par Purpur glansstære jeg har der fik små unger den anden dag stadig passer dem på trods af at der var mange menesker i mit voliereanlæg i går. Stærene og ungerne var også lidt grunden til at jeg tøvede lidt med at gå ind i mellemgangen ved de store voliere anden gang vi var nede og se fuglene, ellers havde jeg meget gerne vist dem frem igen, men det at de bliver forstyret af noget ukendt og flere gange i løbet af en dag kan resultere i at de æder eller smider ungerne ud af reden.
Ja det er nu noget lettere med nogle høns  ;)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #26 Dato: 12 Juli , 2009, 18:28 »
Angående dæknavne, Bjarne, så kan jeg sådan set godt forstå at du gerne vil kende folks rigtige navne. Problemet opstår også kun ved at man hedder noget specielt, som f.eks. i mit tilfælde, hvor vi kun er to med det efternavn. I disse tider hvor man bliver "googlet" bare man indsender en faglig artikel eller ønsker at skifte job, så er man ikke interesseret i at der er alt for mange hits som henviser til kommentarer fra f.eks. fjerkræforum. Uanset hvor uskyldige,  de har været ment kan de ude af sammenhæng opfattes som noget andet. Derfor!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #27 Dato: 12 Juli , 2009, 18:39 »
Det er ikke nemt at ta billed af sig selv, men nu må i nøjes  ;D ;D ;D
Hilsen Vinni

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 12 Juli , 2009, 19:04 »
Jeg synes også, det er dejligt at kunne genkende folk, når man møder dem - men det kunne jo også løses med et lille fikst navneskilt ;D

Jeg foretrækker at være relativt anonym (jeg hedder dog faktisk Storm-Olsen!) tildels af samme grund som Ankerine.
Jeg har et rimeligt offentligt job i en meget lille by og vil gerne kunne vælge selv, hvem jeg betror hvad.
Ved ikke at have billede i profilen og ikke have fuldt navn "dukker jeg mig lidt" og kan bedre være mig selv.
Alligevel har både Lisbeth Kristine og Marianne Nielsen allerede mødt mig med et "Guud, det er jo dig henne fra dyrlægen" ;D
(Men det valgte jeg dog selv at gøre dem opmærksomme på)
Jeg er her jo netop ikke for at være "hende fra dyrlægen". Jeg er her for at være hønsenørd!

Og hvor jeg glæder mig over at nørde med jer andre!

Jan, hvorfor skulle Sanne ikke have været med? Jeg var da glad for at møde jer begge to!

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 12 Juli , 2009, 19:26 »
Sanne har garanteret får fikse ideer ...og nu skal Jan igang med hammer og søm  :D
Med venlig hilsen Søs