Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: fra min lille oase  (Læst 1300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Iwers

• Passiv bruger
fra min lille oase
« Dato: 06 Juli , 2009, 11:50 »
Da vi i går var igang i haven med den nye hønsegård var der pludselig en lille fyr som stjal vores opmærksomhed og fik standset arbejdet for en stund. Det viste sig at være en stor vandsalamander det er første gang jeg ser  sådan en i live.
her er et par billeder

« Senest Redigeret: 06 Juli , 2009, 12:05 Fra Iwers »

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: fra min lille oase
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2009, 11:54 »
Æv, jeg kan ikke se billederne. Salamandre er ellers skægge!

Offline Iwers

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2009, 11:56 »
ja jeg ved der er en fejl et eller andet sted

Offline Iwers

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Juli , 2009, 12:07 »
Sådan nu skulle de være klar god fornøjelse jeg måtte lige have en ekspert til at finde fejlen
« Senest Redigeret: 06 Juli , 2009, 12:10 Fra Iwers »

Lena

• Gæst
« Svar #4 Dato: 06 Juli , 2009, 12:17 »
du har det ligesom mig, tror jeg.  Bliver super glad når jeg møder noget jeg ikke har set før..- jeg var så heldig at se en bunke i vores vandhul i foråret, hvor hannerne dansede for hunnerne.  Det så simpelthen så sjovt ud  ;D

Lena

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 Juli , 2009, 12:39 »
neeej hvor er den fin. Jeg hopper rundt og jubler blot vi finder en tudse.... vi har intet vandhul ...så glæder mig når småkravlet alligevel finder vej. Har planer om et stendige og plothul i fremtiden .... det er nu så hyggeligt.
Med venlig hilsen Søs

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 06 Juli , 2009, 13:13 »
Salamandere er bare så dejlige, på een eller anden måde er de charmerende og har et sødt udtryk. Her ser vi dem også ind imellem, da vi jo har et vandhul og jeg glædes hver gang.

Gunni.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 06 Juli , 2009, 19:26 »
Fine billeder!  Vi har dem også i branddammen lige på den anden side af vejen; men det er nu længe siden, jeg har set en.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #8 Dato: 06 Juli , 2009, 21:11 »
Øv, for en fin en, hvorfor har vi ikke sådan nogle i vores fiske dam?

Jeg kan også blive helt ekstatisk over hver en lille frø og tudse, der lægger vejen forbi matriklen og det er ellers ikke så få. Især nyder jeg, når frøerne i foråret kvækker i dammen - det er så smukt.
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 Juli , 2009, 21:14 »
Den er fin den salamander. Sidste år stødte jeg også på et par stykker. det er et sjovt dyr.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #10 Dato: 06 Juli , 2009, 22:57 »
Ej, er jeg den ENESTE, der ville blive enormt forskrækket over pludselig at møde sådan en fætter i min have? *r Og tage den op...?? :o NEJ tak! :D Den kan "nydes" på afstand! ;D

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 06 Juli , 2009, 23:08 »
Christina ..kender mange af din slags ..... enorm stor underholdningsværdi i at løbe efter med favnen fuld af frøer  :D
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 06 Juli , 2009, 23:46 »
Et flot eksemplar. Jeg er også den heldige ejer af en lille dam og vi har utroligt mange individer af både lille og stor vandsalamander, hvilket er herligt. Det er nogle nuttede små dyr.
Jeg prøvede for sjovs skyld at samle lidt sammen og tage nogle billeder af dem en dag i september 2005. Et af billederne kan ses i linket herunder. Som det fremgår af teksten under billedet er dyrene indsamlet på et meget lille område. Det skal dog tilføjes at det nok også er det område på grunden der har de mest optimale forhold for salamandere.

http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=ShowLarge&ID=6429

Desværre er de øvrige billeder gået tabt da min tidligere computer brød sammen (og rigtige mænd tog jo ikke back up..., men det gør jeg nu).
Både den lille og den store vandsalamander er så vidt jeg husker på diverse lister over truede dyrearter, så det er selvfølgelig vigtigt at værne om både dyrene selv men også om deres levesteder, så som små damme og vandhuller. 
Mvh
Erik Andersen

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 07 Juli , 2009, 11:33 »
Det er et fantastisk billede, Erik, helt vildt!  *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk