Tja.... det lyder måske brutalt i første omgang, men jeg har nu prøvet det et par gange og det er slet ikke så brutalt, som det lyder. Jeg har haft god held med det, med undtagelse af en enkelt gang. Undtagelsen var en silke - selv efter en uge under spanden var hun ikke afskrukket! Efter 5 uger på reden holdt jeg ikke til det længere - hun blev jo tyndere og tyndere! Her tydede jeg så til et endnu mere brutalt råd. Nemlig at dyppe hønen i en spand med koldt vand!!!
Det lyder endnu mere brutalt, men det virker og helt ærligt, så tror jeg faktisk at hønen foretrak denne behandling, frem for at sidde under spanden!
Jeg holdt hende vel en 30 sek. i vandet og så ud i solen med hende! Mens hun var i vandet, var hun helt stille og kiggede lidt rundt (jeg havde ikke hovedet under!), da hun kom op igen brokkede hun sig noget, men tror måske bare, det var over at blive holdt! Herefter var hun afskrukket!
Brutalt eller ej, nu spiser og drikker hun normalt og er så småt ved at genvinde sin kampvægt!