Tju hej, jeg har også fået en skruk høne. Det er første gang! Hun har ligget på æg i 1½ uge nu.
Jeg ved ikke en disse om det, men opdagede forskrækket forleden at hun faktisk ligger på minimum 14 æg. Jeg kan åbenbart ikke have været så omhyggelig med at hente æg, for vi har kun tre høns.
Men altså, jeg har forsøgt at blande mig så lidt som muligt, har hængt mad og vand på reden, så hun behøver ikke engang flytte sig. Er det smart, eller gør jeg hende en bjørnetjeneste? Jeg har ikke set hende forlade reden overhovedet i 1½ uge.
Jeg skal også have hende flyttet, reden hænger ca. 80 cm over gulvet, og jeg vil gerne have et godt lag halm på gulvet inden kyllerne kommer.
Vi har taget konsekvensen af den bestemte dame, der har lagt sig i husets eneste redekasse, og simpelthen bygget et nyt hønsehus til de andre høns. Jeg mente det var nemmere at flytte dem end hende, og de trængte alligevel til noget bedre. Men ned på gulvet skal hun altså. Har læst lidt her i tråden, og tror at jeg vil flytte hele redekassen ned om aftenen når hun sover. Jeg vil også gerne have lidt mere halm under æggene, da hønemor har udhulet reden helt ned til træbunden.
Jeg har tænkt mig at være meget omhyggelig med at lægge æggene i samme orden, da jeg tænker der ikke kommer noget ud af de yderste æg når hun ligger på så mange.
Uha, det er spændende.
Marie
1,3 Barneveldere