Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Død høne  (Læst 2822 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
Død høne
« Dato: 28 Juni , 2009, 20:46 »
Én af mine høner er død i dag (lidt over 1 år gammel). Den lå i en af redekasserne - dog skubbet halvt ud over kanten. Da jeg fandt den, lå en anden høne i redekassen for at lægge sit æg. :-\

Der er ingen synlige tegn på problemer at se på hønen, og de andre ser også ud til at opføre sig fuldstændigt normalt og være helt i hopla.  :) Og jeg har ikke observeret, at der skulle være én, der har været dårlig de seneste dage! Der bliver renset og descinficeret (Staldren) hver uge i hønsehuset.

Har I nogle bud på, hvad årsagen kan være? Sker det bare nogle gange?  ???
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Død høne
« Svar #1 Dato: 28 Juni , 2009, 21:09 »
Tjah ..nogle gange sker det jo desværre bare ...uden vi kan regne ud hvorfor.
Havde en der døde på samme måde sidste år ...eller jeg "døde" hende ...hun var fuldstændig afkræftet og svag efter kamp om redepladsen.
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Juni , 2009, 22:21 »
Ja, det sker, og man kan ikke altid finde ud af hvorfor.  Det er lige sørgeligt hver gang. *t
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2009, 08:25 »
Det er også sket for os, at en høne/hane dratter om, uden nogen (for en lægmand som mig) synlig årsag. Sidst det skete for os var midt i fugleinfluenzahysteriet, spørg lige om vi panikkede!  :o ::) Men når der kun dør én i en flok, tror jeg bare man skal trække på skulderen og notere sig, hvis der er noget unormalt.

NB! Da vores døde, var min første reaktion at blæse rundt i hønsegården og sikre mig, at alt var helt lovligt, for det var kort tid efter at ham gutten fra Fyn var blevet lynchet i pressen pga udbruddet hos ham; set i bakspejlet er det lidt morsomt, men dengang var det ikke spor sjovt!  :D
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 Juni , 2009, 11:27 »
Jeg havde en silkehøne, som var udstationeret med de seks kyllinger hun havde ruget ud. Hende der havde lånt hende fandt hende død for nogle dage sidden. Den havde ikke fejlet noget om morgenen, og da hun kom derud fire timer senere, så lå den ved sidden af vandtruget, og strakt ud som om den var faldet om med en hjertestop. Det er underligt når det sker, men tror det er hjertefejl størstedelen af gangene ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.