Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: indkøb af rugemaskine  (Læst 6367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
indkøb af rugemaskine
« Dato: 23 Juni , 2009, 21:59 »
Nu vil jeg til at købe en rugemaskine enten ny eller brugt, men er der nogle rugemaskiner der er vildt meget bedre end andre, og hvad skal man huske at se efter, når man køber den.
den skal bare være til 25æg eller der over.
hvad med tilbehør? har ikke prøvet at ruge ud før andet end under en høne.
sådan en motor ruger larmer den?
mvh Katja
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: indkøb af rugemaskine
« Svar #1 Dato: 23 Juni , 2009, 22:08 »
Jeg har en fra Danki som jeg er meget tilfreds med, det er en motorruger. Den larmer lidt, men man kan til nødt godt sove fra det. MEN når kyllingerne kommer så larmer det!  ;)
Jeg har haft en Therbo fra America Thisted som jeg i starten var tilfreds med, men den begyndte efterhånden at blive lidt ustabil i varmen. Om det er et enkelttilfælde ved jeg ikke, men det kunne tænkes.
Mange er vist glade for den lille blå fra Harald Nyborg. Den har jeg ingen erfaringer med
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Juni , 2009, 22:27 »
Men ha lige i baghovedet at bare fordi producenten f.eks. skriver "til 25 æg" er det sjældent der kan være så mange i maskinen, der kan vist kun være ca. 16 store æg i den blå Harald Nyborg..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2009, 22:51 »
'Den lille blå' er fin nok til hobbybrug, men næste gang skal jeg have et digitalt termometer sat til også, for den er vist lidt usikker med det indbyggede termometer.
Andre har jeg ikke erfaring med.
Mvh Marianne

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #4 Dato: 24 Juni , 2009, 05:31 »
Jeg har jo min Danki A120 nu, som kyllinger bare vælter frem i  <L <L <L <L

Men før havde jeg en Therbo med automatisk vender fra America og jeg vil sige som Lisbeth Kristine: I starten virkede den fint, men den blev mere og mere ustabil. Jeg fik endda ny termostat gratis, men den blev alligevel dårligere for hver gang. Tror den bliver en lille smule mere og mere utæt for hver gang, man har den åben og det er derfor, den ikke kan holde stabil temperatur. Ved det ikke, men vil i hvert fald ikke anbefale nogen at købe den.

Det kan være, at andre har bedre erfaringer med den?
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Katja

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Juni , 2009, 12:33 »
tak for alle svarene, ja det er jo det, jeg vil gerne starte med en go billig maskine, for jeg har jo ikke prøvet det før, men den skal bare være go, og så er det bedst lige at spørge til råds, humm og ja hvis der kun er plads til 16 æg det er ikke mange især ikke hvis der er nogle ubefrugtede imellem.
jeg vil prøve at se efter sådan en Danki er det fra America prøver lige at se efter
mvh Katja
Katja Arkesteijn    
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 Juni , 2009, 15:29 »
Men ha lige i baghovedet at bare fordi producenten f.eks. skriver "til 25 æg" er det sjældent der kan være så mange i maskinen, der kan vist kun være ca. 16 store æg i den blå Harald Nyborg..

Det må godt nok være noget af nogen strudse æg dine høner har lagt. Der kan ihvertfald sagtens være 22-24 æg på 60 til 65 gram i den blå fra Harald nyborg.
Det var min første rugemaskine og hvis jeg ville vende alle æg med hånden så kunne jeg godt lægge omkring 50 stk. i. Men så lå der også 15-18 stk. ovenpå de andre.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Katja

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 Juli , 2009, 13:50 »
vil lige fortælle hvordan det er gået med rugemaskine udredningen, jeg lånte en fra en ven på Læsø den lille blå, men propellen ville ikke dreje rundt eller varme humm. så nu har jeg lånt en anden lille blå den vil gerne varme. men det er som om fugtigheden ikke vil op den er kun på 30-35g og der er vand i og alle huller lukkede på nær et. men jeg glæder mig til at se hvad der sker.
og håber på det bedste
Katja Arkesteijn    
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand