Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: er denne adoption mulig?  (Læst 3910 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
er denne adoption mulig?
« Dato: 23 Juni , 2009, 08:22 »
Hej!

Idag skal min dværgorpington Kønne gerne blive mor  <L dog ikke til hendes egne æg. Hun ligger på 8 Australorp æg, og de skulle som sagt gerne klække idag. Men jeg er spændt på hvordan det går, for jeg synes ikke hun har dækket dem særlig godt  ???

Samtidigt i disse dage klækkes nogle blomsteræg hos Elise, som kommer hjem til mig om 1 uge. Dvs de er vel 7-9 dage når de ankommer.

Tror i det vil lykkes mig at få hende til at adoptere nogle af Elises små kyllinger oveni i dem hun selv har udruget ?? De har jo nærmest samme alder.
Og hvis hendes egne æg mislykkes ?? vil hun så acceptere så gamle kyllinger ??

Det hele er nyt for mig med de bette pippere  <O

Viben schliemann

• Gæst
Sv: er denne adoption mulig?
« Svar #1 Dato: 23 Juni , 2009, 08:28 »
Nu ved jeg ikke hvor meget plads du har, men de nye kyllinger ville jeg sætte i samme rum dog med en varmelampe, så kan de selv bestemme om de vil hos hønen eller hvis der ikke er plads hos hønen, lægge sig under lampen.

Mvh Viben

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23 Juni , 2009, 08:41 »
Ok!  Har masser af plads til det, men vil hun ikke være sur på dem, hvis hun ikke selv har ruget dem ? Jage dem væk og sådan ?

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2009, 08:57 »
Ok!  Har masser af plads til det, men vil hun ikke være sur på dem, hvis hun ikke selv har ruget dem ? Jage dem væk og sådan ?

Nogle gang kan de være sure, men hvis kyllingerne kan søge væk og ind under en varmelampe, så blander de sig med tiden og til sidst kan hun ikke kende forskel.

Så i en tråd, at en brugte at have havehegn som adskiller, det var smart, da alle kyllinger havde fri adgang, men hønen kunne ikke lægge sig for tæt på varmelampen.

Mvh Viben

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 23 Juni , 2009, 09:50 »
Jeg har to kuld kyllinger pt, det ene kuld er 1 uge det andet kuld 4 uger, om dagen går de for det meste med hver deres mødre, men om natten putter de på kryds og tværs, dvs det er de ældste kyllinger, der også putter sammen med de små hos deres mødre. Ret sødt *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2009, 09:56 »
Hvis begge hold klækker stort set samme tid, ville jeg hente de nye kyllinger som daggamle, helst hen under aften, og når det så er blevet mørkt i huset, så lægge de nye kyllinger under skrukken, det vil garanteret fungere.
Det bliver sværere des ældre kyllingerne er.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #6 Dato: 23 Juni , 2009, 10:21 »
nu ved jeg jo da det er mig der er involveret i projektet at det ikke er muligt at Karina kan få kyllerne før da jeg bor på stevns og Karina på bornholm, det er kun fordi at jeg skal til bornholm d. 30 og så tager jeg jo kyllerne med til hende, men om skrukken kan/vil have dem ved jeg ikke.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 23 Juni , 2009, 10:26 »
Tak for alle svarene!

Det lyder slet ikke dumt det med varmelampen og havehegnet. Så kan de da flygte derind uden hun blander sig...  :D Det skal jeg da lige ud og bygge  ;)

Det bli'r spændende, og jeg glæder mig til du kommer til øen Elise, rigtig meget!!!

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #8 Dato: 23 Juni , 2009, 11:09 »
Ja, jeg kan jo godt se, det ikke er så ligetil bare at hente kyllinger.
Men held og lykke med projektet, det skal nok lykkes, det vigtigste er jo at man holder øje med, hvordan det går.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 23 Juni , 2009, 12:23 »
Jeg ville stadig vælge at lægge dem under skrukken, når det er mørkt, og så selvfølgelig holde øje med dem. :D
Held og lykke med projektet *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk