Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kommer ræven om dagen?  (Læst 7249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Kommer ræven om dagen?
« Dato: 22 Juni , 2009, 17:26 »
Forleden dag opdagede jeg en masse fjer foran mit hønsehus, og ganske rigtigt så manglede der en Dorking hanekylling i flokken, som altid går frit om dagen..der lå så endnu flere fjer omme bag hønsehuset, her må hanen være blevet fortæret..men det er altså første gang i 10 år jeg har mistet fjerkræ om dagen(det er sket mellem kl. 12 og 18)Jeg havde også mine store gule Orpington til at gå, men dem har han ikke rørt..Jeg har tænkt på om det kan være en stor ræveunge der har været på spil, siden han ikke har taget flere eller er rendt langt væk for at spise den..det skal siges at mine Dorking er på størrelse med en stor dværghøne, så jeg tror ikke det er katten eller en krage(har haft krager der slår ned før)..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Kommer ræven om dagen?
« Svar #1 Dato: 22 Juni , 2009, 17:42 »
Ræve er enormt tilpasningsdygtige. De kommer, når der er noget at hente! Og selvom de måske nok fra naturens side foretrækker skumringen, så er der masser af ræve, der jager i dagtimerne - hvis det kan betale sig ;D

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #2 Dato: 22 Juni , 2009, 21:27 »
Det kan vel også have været en høg? :(

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Juni , 2009, 21:34 »
Ja en høg måske..det havde jeg ikke tænkt på..men alt fra kyllingen var væk/spist..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #4 Dato: 23 Juni , 2009, 00:18 »
Jeg har også mest på fornemmelsen, at det har været en rovfugl.
En ræv slår tit adskillige ihjel på samme tid.
Tidspunktet på dagen er heller ikke den bedste for ræven, som Storm-Olsen sagde, så kommer den i skumringen, og igen tidligt om morgen, til op på formiddagen, og med de lyse nætter vi har nu, opererer de hele natten også.
Men selvfølgelig, har de sultne hvalpe liggende, kan de tvinges til at jage hele dagen.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2009, 00:19 »
Desværre kan jeg skrive under på at ræven kommer om dagen hvis bare der er stille nok.  *t
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 Juni , 2009, 07:06 »
Vores ræv gør som det passer ham ...dag eller nat det er ligemeget. Men han tager kun en ad gangen med langt tids mellemrum så det ok. Til gengæld har han aldrig efterladt så meget som en fjer ......
Jeg ville også gætte på en rovfugl.
På den anden side får vores kat fugle til at se ud som om de er eksploderet PUFF !!!! Og han tager agerhøns så måske en mis ?
Med venlig hilsen Søs

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 23 Juni , 2009, 17:45 »
Tror også mest på en rovfugl. Den kan have slået ned der hvor de første fjer lå, og så trukket den med sig for at spise den, og det har den så gjort der, eller ihvertfald noget af den, og kan så have taget resten med sig ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.