Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 7 haner?  (Læst 13225 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: 7 haner?
« Svar #30 Dato: 22 Juni , 2009, 21:52 »
jo jo, spørg du din mor, om hun spiste meget yogurt dengang hun bar dig.. så kan du være sikker på hun siger ja.. det er helt rigtigt!!  ;D

og så giver jeg bare hanen noget frugt.. hvis det er ham som bestemmer over kønnene.. så er den i vinkel.. skal nok holde jer opdateret når jeg finder et husråd som duer, men nu vil jeg gå i seng.. kan mærke overtrætheden melder sig!! ;D <:

*g *g

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #31 Dato: 24 Juni , 2009, 17:12 »
Magnus, kan du se det på Silkerne så tidligt?
Det ved jeg virkelig ikke. Det eneste sted jeg har set silkehøns er til udstilling.
Hos de sølvhalsede landhøns kan man både se, at hanerne får større kam, at de bliver mere sorte i tegningen, og at hønerne får laksefarvede brystfjer.
Hos de brune er det sværere. Det er de samme ting, man kigger efter, men den brunlige brystfarve kan også bare være den fra hanens rødlige behæng.
Hos ensfarvede høns er det endnu sværere.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #32 Dato: 24 Juni , 2009, 17:32 »
jeg ville tage det roligt, de kan godt ændre sig endnu, ja det håber jeg virkeligt for ellers har jeg 12 hanekyllinger, de ligner dine men er ikke så gammel endnu kun 4-5 uger  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #33 Dato: 24 Juni , 2009, 17:35 »
På et tidspunkt bildte jeg mig ind at kunne skelne kønnet efter 2 uger. Det kunne jeg heldigvis ikke, for så havde jeg haft 7 haner i et kuld... :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

pylle pylle

• Gæst
« Svar #34 Dato: 24 Juni , 2009, 19:54 »
de har faktisk også allerede ændret sig. nu tror jeg der er 4-5 haner og 2 høner. er ihvertfald ret sikker på den ene bliver en høne.. ;D

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 24 Juni , 2009, 20:16 »
Den jeg har fra dig, er bare så sød og frisk! Han futter rundt lige hvor det passer ham, for han kan smutte igennem havehegnet, som jeg har sat op som gård for ham og Silke. Først tænkte jeg hov! hvordan kom han ud... men så smuttede han lige ind igen, lige så let som ingenting, selv om han ser for stor ud til at kunne. Men det er fint med mig, og vores hund rører ham ikke.
Mvh Marianne

pylle pylle

• Gæst
« Svar #36 Dato: 24 Juni , 2009, 21:25 »
det er da dejligt at høre.. og du turde godt lukke ham ud allerede?? er der ikke noget med at de skal vænne sig til stedet et par dage?? 2 af hans søstre er idag røget en tut til hesselager, så familien holder sig i nærheden.. det er dejligt at vide!! ;D

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 24 Juni , 2009, 21:30 »
Naaa, nu lukkede han jo sådan set sig selv ud. Men han render ikke langt væk fra sin nye kæreste, så jeg er sådan set ikke bekymret over det. Og han er jo en kvik og livlig lille én.

Jeg har en anelse om at jeg skal besøge de høns du har sendt til Hesselager, i morgen... ;D
Mvh Marianne

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 25 Juni , 2009, 09:30 »
Nemlig!

Og selvom hr. Brakels fruer var en anelse skeptiske overfor de to små kokosmakroner, og Top-tossen er kort øjeblik syntes det var meget sjovt at have nogen, der var længere nede i hieariket >:( (Møg-øre!), så var det hurtigt overstået og nu fræser de rundt sammen og ser ud til at nyde livet ;D

og Hr. Brakel... han basker med vingerne og gør sig lækker. Der er er labert ungpigekrymmel i farvandet!

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 25 Juni , 2009, 09:32 »
Hihi, det glæder jeg mig til at se!
Og det er sjovt som hanerne af andre racer elsker de små silkepiger med sus i skørterne  :D
Mvh Marianne

pylle pylle

• Gæst
« Svar #40 Dato: 25 Juni , 2009, 18:01 »
hi hi.. `hvor er det sjovt at høre! jeg er kommet af med alle de store silker, det tog 3 dage, men dværgene? dem er der ingen der vil have.. jeg forstår det ikke, da jeg ville have dværgsilker, ledte jeg i næsten 2 år, før jeg var heldig.. men måske er det derfor, efterspørgslen var så stor, fordi de kun var mig som ville have? og selv om de er små, er  (undskyld Marianne og storm-olsen) i mine øjne langt mere intelligente end de store!! de er hurtige til at løse problemer, og langt mere nysgerrige. men som ordsproget siger, hellere lille og vågen end stor og doven.. ;D Det kan selvfølgelig også bare være det er de få superkyllinger jeg har tilbage, hvor det ikke bare er en tom og pufet dusk de har på hovedet, men en ekstra kyllingehjerne i camoflage!! ;D

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 25 Juni , 2009, 20:17 »
hi hi.. `hvor er det sjovt at høre! jeg er kommet af med alle de store silker, det tog 3 dage, men dværgene? dem er der ingen der vil have.. jeg forstår det ikke, da jeg ville have dværgsilker, ledte jeg i næsten 2 år, før jeg var heldig.. men måske er det derfor, efterspørgslen var så stor, fordi de kun var mig som ville have? og selv om de er små, er  (undskyld Marianne og storm-olsen) i mine øjne langt mere intelligente end de store!! de er hurtige til at løse problemer, og langt mere nysgerrige. men som ordsproget siger, hellere lille og vågen end stor og doven.. ;D Det kan selvfølgelig også bare være det er de få superkyllinger jeg har tilbage, hvor det ikke bare er en tom og pufet dusk de har på hovedet, men en ekstra kyllingehjerne i camoflage!! ;D
;D ;D ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk