Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 7 haner?  (Læst 13249 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Maja

• Passiv bruger
Sv: 7 haner?
« Svar #15 Dato: 21 Juni , 2009, 22:36 »
Ja det er en flok friske fyre at se på  !sj

pylle pylle

• Gæst
« Svar #16 Dato: 21 Juni , 2009, 22:48 »
så får jeg sikkert kun høner næste gang! ;D

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 21 Juni , 2009, 22:52 »
Jeg syntes tit der er mange haner, jeg solgte forrige år 5 stk til en veninde pYY  det viste sig at alle var haner. :-[

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 21 Juni , 2009, 23:06 »
Der er jo altid flere haner end høner, det er i hvert fald det ma skal rene med.
Jeg fik en gang uderuget 11 kæmper, en høne og ti haner, så der var kød i gryden den vinter.  <H
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

pylle pylle

• Gæst
« Svar #19 Dato: 21 Juni , 2009, 23:12 »
er der ikke et eller andet husråd man kan gøre.. give dem meget frugt eller sådan noget, så der kommer flere høner?? man siger jo ved kvinder, at spiser man meget frugt får man en pige, spiser man meget mælkeprodukter, så får man en dreng.. måske der er noget lignene ved høns?? måske giver hønseguf flere haner, de får nemlig rigtig meget hønseguf.. måske skal man sparer på det og give dem mere frugt?? ??? :D

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 21 Juni , 2009, 23:13 »
Ja Silkerne smager også vidunderligt, når man har lært at abstrahere fra det sorte skind. :P
Det syntes jeg var lidt af en overvindelse. <J

pylle pylle

• Gæst
« Svar #21 Dato: 21 Juni , 2009, 23:18 »
Jeg har hele tiden været sikker på vi skulle smage en engang.. men, ja.. når man er sammen med dem hver dag, så syntes jeg ikke rigtig jeg kan tage øksen frem.. hvis man fik den grydeklar så var det noget andet.. men og skal sidde over for hinanden ved middagsbordet og spørge manden, og hr. fluffy-chick er mør?? eeeej.. det tror jeg ikke jeg er stærk nok til.. :P

pylle pylle

• Gæst
« Svar #22 Dato: 21 Juni , 2009, 23:19 »
og nu er der jo så slet ikke noget kød på dværgene ;) ;) ;)

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 21 Juni , 2009, 23:27 »
er der ikke et eller andet husråd man kan gøre.. give dem meget frugt eller sådan noget, så der kommer flere høner?? man siger jo ved kvinder, at spiser man meget frugt får man en pige, spiser man meget mælkeprodukter, så får man en dreng.. måske der er noget lignene ved høns?? måske giver hønseguf flere haner, de får nemlig rigtig meget hønseguf.. måske skal man sparer på det og give dem mere frugt?? ??? :D

Det kan du vist godt føje til listen over "gamle skrøner, der ikke er noget hold i".
Det er jo mandens/hannens sædsælle der "bestemmer" kønnet så jeg kan ikke tro at kvinden kan fremme noget som helst ved at spise det ene eller det andet.

Danny
Himlen bør altid være blå!

pylle pylle

• Gæst
« Svar #24 Dato: 21 Juni , 2009, 23:46 »
jo jo, spørg du din mor, om hun spiste meget yogurt dengang hun bar dig.. så kan du være sikker på hun siger ja.. det er helt rigtigt!!  ;D

pylle pylle

• Gæst
« Svar #25 Dato: 21 Juni , 2009, 23:49 »
og så giver jeg bare hanen noget frugt.. hvis det er ham som bestemmer over kønnene.. så er den i vinkel.. skal nok holde jer opdateret når jeg finder et husråd som duer, men nu vil jeg gå i seng.. kan mærke overtrætheden melder sig!! ;D <:

pylle pylle

• Gæst
« Svar #26 Dato: 22 Juni , 2009, 10:04 »
vokser høner hurtigere end haner??

pylle pylle

• Gæst
« Svar #27 Dato: 22 Juni , 2009, 12:36 »
er det her så en høne eller en hane..

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #28 Dato: 22 Juni , 2009, 12:52 »
Jeg synes jo egentlig godt det sidste billede kun være af en høne. Men på de første billeder har kræene godt nok meget "kør hurtigt på knallert-hår".

Jeg synes også man kan se kønnet på fjerene omkring halsen. Vokser de sig pludseligt hurtigt længere, så hanen kan stritte dem ud til alle sider, hvis den bliver truet (eller bare vil puste sig op), så er det en hane.
Se, med den teori har du måske 7 høniker. ::)

Giv dem et par uger mere, så er kønnet måske meget nemmere at se.

Mht at spise sine egne dyr - det er bare noget der skal overståes de første par gange. Derefter er det ingen sag. Skindet er blåt og hvad så... De smager godt, ikke mindst fordi jeg ved de har haft det godt. ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

pylle pylle

• Gæst
« Svar #29 Dato: 22 Juni , 2009, 13:01 »
knallert hår :D :D ;D jeg vil egentlig bare gerne af med dem alle nu. Jeg syntes ikke jeg har sååå meget plads, og jeg har et nyt kuld på vej.. såå.. jow.. de skal ud og se verden..

med hensyn til at spise egne dyr, så tror jeg du har ret, at det lige er noget man skal over de første gange.. og når den ligger der på tallerkenen med nye kartofler og hjemmelavet agurkesalat, så tror jeg også nok den skal glide fint ned.
Men nu har jeg dem egentlig kun til pynt, og ikke til desideret avl. og nu gik der lige sport i den med at prøve at få kyllinger.. så, jeg skal altså af med dem..