Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: :'( :'( Sort tirsdag også :(  (Læst 23652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #15 Dato: 16 Juni , 2009, 18:29 »
Nej slet ikke. De skæller dem kun lidt ud ind i mellem, ellers er der intet at mærke på værken høns eller hvalpe.

Jan: Jeg har elhegn oppe, og de har ikke ladet dem være idag.

Min far har sagt at han klipper nogle plader i løbet af næste uge til at sætte op (han er smed) Så kan det ikke gå helt galt.

Lene: Helt rigtigt at de er stimuleret for små. Vi må eksempelvis heller ikke skælde dem ud når de kommer rendende med en høne i munden, for så gider de jo heller ikke komme med en fasan eller en sneppe. Og tak, håber også på det bedste.

Rixen: Jeg har tænkt på at gøre det samme ved vores hunde med et par af de haner der alligevel skal slagtes på et tidspunkt. Det skulle efter signe virke ret godt.

Nu står jeg så bare overfor problemet at jeg mangler landhøner, men det må jeg se på senere.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 16 Juni , 2009, 18:31 »
Jørgen: det virker ret godt med stødet, men tror måske den er lidt for svag. Jeg prøver at sænke det lidt, og se om de stadig graver. Hvis jeg er heldig har de lært det nu :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 Juni , 2009, 18:41 »
Mikkel !

Trist med dine høns og kyllinger, MEN... Du kunne jo udnytte det lidt  ::)

Du skrev i foråret om at du gerne ville have en rugemaskine, men at de "gamle" ikke var helt med på ideen... Nu har du chancen hvis du spiller kortene rigtigt  8)

De "gamle" må kunne forstå at du er NØD til at have en rugemaskine, ellers kan du ikke følge med til at levere kyllinger til hundene, hønsene æder hundene jo også, så de kan jo ikke ruge... Altså er tiden kommet hvor en rugemaskine må holde sit indtog...  ;) ;)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 16 Juni , 2009, 18:43 »
Mikkel !
Trist med dine høns og kyllinger, MEN... Du kunne jo udnytte det lidt  ::)
Du skrev i foråret om at du gerne ville have en rugemaskine, men at de "gamle" ikke var helt med på ideen... Nu har du chancen hvis du spiller kortene rigtigt  8)
De "gamle" må kunne forstå at du er NØD til at have en rugemaskine, ellers kan du ikke følge med til at levere kyllinger til hundene, hønsene æder hundene jo også, så de kan jo ikke ruge... Altså er tiden kommet hvor en rugemaskine må holde sit indtog...  ;) ;)
Den evige optimist slår til igen  ;)  Det er et godt råd, udnyt at de lige nu har ondt af dig og lidt dårlig samvittighed.  8)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 16 Juni , 2009, 18:45 »
Du har helt ret Bjørn! ;) Den kunne jeg have spillet ud, men har allerede spillet et kort mod dem, men det var ikke lige så godt som dit forslag ;)..

De betaler 4-6 nye landhøner. Eneste krav de stilte var at det skulle være indenfor en rimelig afstand, så lidt har jeg da vundet til min fordel oven på det sørgelige :)

Liski: Ja det ville være dejligt, men har faktisk fået af vide at plager jeg bare en gang mere om en rugemaskine, så hedder det nul skrukhøns resten af sommeren, og det går jo slet ikke (de ved også hvordan de skal spille deres kort) ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 16 Juni , 2009, 18:56 »
Hvad vil du da foreslå, Jørgen?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 16 Juni , 2009, 19:05 »
Liski: Ja det ville være dejligt, men har faktisk fået af vide at plager jeg bare en gang mere om en rugemaskine, så hedder det nul skrukhøns resten af sommeren, og det går jo slet ikke (de ved også hvordan de skal spille deres kort) ;)

Ups!  :P
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 16 Juni , 2009, 20:54 »
Mikkel , hvor langt nede er den NEDERSTE strømførende tråd nede ?

Mine hængebugssvin smutter under 20 cm så nemt som ingenting , mikkel ræv kan som ung ligeledes , så jeg har den nederste på ca. 10 - 15 cm over jorden !! Så skal de bruge snuden til at løfte - det gør de kun en gang !
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #23 Dato: 16 Juni , 2009, 21:04 »
Stød, døde dyr om halsen osv. Ja der er mange måder at "Opdrage" sine hunde.

Mvh   Jørgen

Ja, omtrent lige så mange som der er hundeejere.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 16 Juni , 2009, 21:10 »
Åhh Mikkel hvor er det synd....

Sæt nogen plader op så hundene ikke kan se ind og se og få gravet hegn ned så hundene ikke kan grave under og få fat i hønsene...

Tænker på dig.... du får lige en  *l *b
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

karina dj

• Gæst
« Svar #25 Dato: 16 Juni , 2009, 21:19 »
Jeg tror nu osse bare jeg med det samme ville lægge fliser ud langs hegnet...som midlertidig (eller helvejs) løsning. De kan ikke grave PÅ fliserne, og der er for lang vej under dem.

Hvor er det trist Mikkel... og ja, har de engang haft en fest, så glemmer de den ikke  :-\ Kortvarig straf er hele festen værd  :-\

Offline snklnk2003

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 16 Juni , 2009, 21:45 »
Hej Mikkel

Når han nu klipper plader, så graver du pladerne 30 til 40 cm ned og giver bunden et lille knæk for neden ind i gården, så får de svært ved at grave sig ud..

Held og lykke med dem
Gråænder:
Moskusænder:
Fasan:
Udrugning af æg:

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #27 Dato: 16 Juni , 2009, 23:49 »
Jeg kan kun tilsluute mig de andre Trist. trist, trist! <W
Held og lykke med at lave hønsegården hundesikker!
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 17 Juni , 2009, 06:59 »
Det er ikke fordi, jeg ikke kan se problemet, men jeg er personligt slet ikke vild med det el-hegneri.

Ikke bare fordi, jeg synes, det I gør, er lidt ligesom at stille to stykker fyldt chokolade foran mig på en dårlig dag og sige: "Hvis du spiser det, slår vi dig".
Hundene gør bare det, de er genetisk disponerede for - de fanger fuglevildt - og I stiller byttet lige foran snuden på dem. Det er altså ikke flinkt ;)

Men når det nu ikke kan være anderledes, så ville jeg sikre gården så godt, at hundene prøver, men ikke kan komme ind. Så giver de op af sig selv og får den nyttige lektion, at "Vi kan prøve alt det vi vil, men det lykkes ikke alligevel. Så kan vi ligeså godt lade være".

Med strømhegnet har de foreløbig lært, at "Smerte gør ikke noget. Vi kan komme igennem den og fortsætte festen."
Det er deres udgangspunkt nu, og hunde kan faktisk overleve ufattelig meget smerte, hvis gevinsten er høj nok.
Det gør dem heller ikke spor nemme at lære noget som helst for dem, der engang køber dem.
OG - også hvis du øger strømstyrken- risikerer du, at hunden der får det solide stød, der virkelig gør ondt, forbinder det - ikke med sin handling, men med hønsene! OG så får du en hund, der nægter nogensinde at apportere ikke bare høns, men formentlig alt med fjer på. Ikke så fedt for en jagthund.
Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har stået med hunde, som er blevet panisk angste for køer, heste, får eller sågar ejeren, fordi de har fået stød, mens de havde hovedet fuldt af netop det.
Det kræver oceaner af tid at komme til livs igen, hvis det lykkes.

Jeg ville grave, og sætte hegn op, og måske plader der hæmmer udsynet.

Held og lykke.

Offline leneelle

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 17 Juni , 2009, 08:02 »
Hold da helt op !! Jeg er glad for mine høns. Jeg er sørme også glad for mine hunde. Jeg må give Storm ret : det er at lokke hundene til el-hegnet. De stakkels hvalpe er vel nærmest ved at kede sig ihjel og må kun kikke på det dejlige fjer legetøj ved siden af.....
Stakkels høns. Stakkels hunde. Godt det ikke mig der skal have en hundehvalp "opdraget" med el. Jeg er nu også ret sikker på det er ULOVLIGT at bruge el til hunde.
Orpington, Dværg Wyandot, Araucana