Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan man købe høns i Nordjylland?  (Læst 12802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MiBri

• Gæst
Kan man købe høns i Nordjylland?
« Dato: 13 Juni , 2009, 02:38 »
Jeg har ledt med lys og lygte efter nogle store racer - gerne laksefarvede faverolles eller gule orpington.
Er der nogen som kender nogen som måske sælger sådanne nogle skønne væsner i Nordjylland?

Alternativt - Er der nogen som kender nogen som sælger nogen form for racehøns i Nordjylland?

Jeg håber I kan hjælpe med nogle avlere, da jeg savner mine høns som blev taget af måren ;O((
Kommer der aldrig høns på markederne mere? Jeg savner at gå og kigge på alle de forskellige høns?

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Kan man købe høns i Nordjylland?
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2009, 05:32 »
Jeg har 7 kyllinger af stor lys sussex, men de skal stadig have varme.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2009, 05:43 »
Velkommen her på forum.  :D
Jeg er sikker på, at du sagtens kan finde gode høns også i Nordjylland, vi har da flere medlemmer i den del af landet.
En anden mulighed er også at kontakte den lokale kreds for DFfR. Jeg har altid oplevet dem som uhyre hjælpsomme.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tue Diemer

• Passiv bruger
    • Vores hjemmeside
« Svar #3 Dato: 13 Juni , 2009, 07:38 »
Jeg har 5 laksefarvede faverolles damer fra sommeren 2008, som du godt kan købe nogle af.  Der er ingen hane.  De har ikke fodringe, men er fra Faverolles-klubbens kasserer, så de er racerene.

Jeg bor ved Aars
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

Maiken Brændmose Jensen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 13 Juni , 2009, 20:41 »
Hej.

Hvis du her mulighed og lyst, er der en fjerkræ udstilling på, Hjørring dyreskue, i næste weekend.

Der ved jeg at, der kommer en og udstiller fra kreds nord, og han har de gule orpintoner.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 13 Juni , 2009, 20:55 »
Der er en avler i Ringkøbing, som har Faverolles.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

MiBri

• Gæst
« Svar #6 Dato: 14 Juni , 2009, 23:49 »
Hej Alle - Tusinde tak for det. Jeg skal da HELT sikkert til Hjørring Dyrskue.
Hvis ikke jeg finder noget her vender jeg lige tilbage.

Mange tak for hjælpen.

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 15 Juni , 2009, 10:35 »
 - og hvis alt andet glipper:

Jeg skal i aften være sammen med en fra Fjerritslev, som har gule orpington. Jeg vil spørge hende, hvor hun har dem fra og skrive et evt navn og tlf. nummer ned - og sende til dig på en pb. Så kan du se om du får brug for det  :)

MiBri

• Gæst
« Svar #8 Dato: 15 Juni , 2009, 16:26 »
Hej Susanne

Det ville være superfedt. Jeg har nemlig lige fundet ud af, at jeg har meldt mig til et kursus i søgemaskineoptimering fredag, så jeg kommer desværre ikke til dyrskue før ca. kl. 17.00, så det er jo ikke sikkert der er så meget godt tilbage der.
Jeg ville sætte stor pris på et nummer på ejeren af de gule orpington.

Susanne

• Gæst
« Svar #9 Dato: 15 Juni , 2009, 23:22 »
Øv - det blir et lidt skuffende svar.

Jeg var her i aften på besøg hos en i Fjerritslev, som har gule store orpington. Hun købte dem sidste forår af en mand på en gård i Rubjerg, som havde sat en annonce i "Gul og gratis" . Hun har ikke længere hverken navn adresse eller tlf.nr.

Hun havde selv fået kyllinger i foråret - bare to stk (som skulle sælges eller foræres væk) - men de blev begge offer for en ræv eller en rovfugl i sidste uge, da de var på friland for første gang.

Beklager - havde håbet at kunne formidle en kontakt til dig!

Fortsat held og lykke med eftersøgningen!  Håber det snart lykkes!

(Der er iøvrigt en opdrætterliste, som omfatter medlemmer af dette forum. Tryk oppe i venstre hjørne på "Forum" - og du kommer hen til den forside, hvor den står. Hvis jeg var i din situation ville jeg skrive en besked eller mail (mange har opgivet mailadresse også) til nogle af de navne, som står opført der. Alle er hjælpsomme og henviser gerne til andre, hvis de ikke lige selv kan hjælpe)

« Senest Redigeret: 15 Juni , 2009, 23:25 Fra Susanne »

MiBri

• Gæst
« Svar #10 Dato: 16 Juni , 2009, 19:09 »
Øv - ja, sådan kan det jo gå. Mine gamle høns fik jo samme skæbne.

Jeg må have et bud ud på dyrskuet og reservere nogle til mig. Jeg ville ellers gerne ud og shoppe lidt, men kan ikke nå det.
Jeg må håbe at de har masser derude, så de ikke allesammen bliver revet væk.

Tak for dine gode råd. Jeg bor i øvrigt ikke langt fra dig - Thise ;O))

Susanne

• Gæst
« Svar #11 Dato: 16 Juni , 2009, 21:09 »
Held og lykke med dyrskue-planen!

Godt med nogen nordjyder på Fjerkræforum - vi er jo lidt tyndt befolkede her!

Thise! hvor sjovt! Kun en spytklat herfra!  :D