Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så kom de endelig hjem  (Læst 3441 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline maronada

• Passiv bruger
Så kom de endelig hjem
« Dato: 12 Juni , 2009, 09:48 »
Jah igår kom mine små silker hjem og jeg er super glad for dem  *p

Der er 3 hvide og en voksen sort hehe

Den sorte døbte min mand Stein Båkker  :D Og de tre hvide har dog ikke navn endnu...

Jeg kan sidde og så kommer de hen og så kan jeg nusse dem på ryggen eller hvad man kalder det  :)

De er faldet godt til og nu skal jeg snart hente en hane som Børge er så sød at forære mig  <E

De er ikke ude i dag da det regner og jeg vil gerne de bare falder lidt til inden de lukkes ud i den store verden og desuden regner det jo helt vildt idag  :(

Billeder må komme en anden dag for jeg laver pt ikke andet end sidde og nyde mine små silker  ;D

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Sv: Så kom de endelig hjem
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2009, 09:52 »
STORT tillykke med dine silker. :P Dem skal du nok blive rigtig glad for - og som du allerede har opdaget kan man bruge laaaang tid på at kigge på dem. ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline maronada

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2009, 10:04 »
Hehe der står en stol allerede ude foran dem så vi kan sidde og nyde synet af dem de er godt nok søde  ;D

Men jeg ved ikke om mine er den store eller den lille type  ::) Hvor stor er den store i cm??

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 12 Juni , 2009, 10:10 »
Iflg. fjerkræstandarden vejer voksne haner 1,4 - 1,7 kg og høner 1,1 - 1,4 kg dværg silker vejer henholdsvis 600 g og 500 g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #4 Dato: 12 Juni , 2009, 10:11 »
Silkehøns er jo ikke så store, så dværgene er ret så små.
Det er lige ved at jeg tør sige, at er du i tvivl, så er det de store du har.
Kan du evt sætte et billede ind hvor du holder en af dem f.eks. så størrelsesforholdet kan ses?
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline maronada

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 Juni , 2009, 10:21 »
Hehe STein Båkker er jo skruk og hun er jo voksen hehe jeg er lidt kylling ved høns så hende nusser jeg kun og ellers får hun fred for mig men kan tage et billede af hende i reden så kan kan se det  ;D

Men det kan da godt være de er store hehe det er svært når man ikke har haft så mange i hænderne  :)