Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: jeg har gjort det igen  (Læst 3735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
jeg har gjort det igen
« Dato: 10 Juni , 2009, 17:11 »
Som nogen af jer måske kan huske, har jeg gennem længere tid søgt efter sorte dværg silkehøns. Det viser sig imidlertid at være en næsten umulig opgave, så jeg tog chancen da jeg på nettet fandt 2 mørkegrå. man må vel også kunne gå på komprime...
Jeg kører den lange vej, og opdager til min ærgelse at den ene høne er meget stor.. ikke den helt store slags, men ihvertfald ikke dværg. hm.. sælgeren (som jeg forstod var medlem af fjerkræavler foreningen, viser mig de 2 høns i kassen. jeg syntes de er flotte, og tænker, at det ser ud til at være et ordentligt sted, og fuglene ser flotte ud oppe fra. jeg tager dem op og kigger dem, og de virker fine. jeg får ikke kigget på benene, da de trækker dem ind uner sig.. og må¨indrømme jeg ikke kiggede ben, da jeg jo følte mig i trykke hænder. Da jeg kommer hjem, og vil give hønsene den helt store tur med utøjs midler, opdager jeg til min store ærgelse, at begge høns er så hårdt angrebet af kalkben, at jeg aldrig har set noget lignede. det bløder fra nogle af skældene, og man kan næsten ikke finde deres tæer!! fuck altså.. det skal lige siges, at jeg havde taget dem uanset hvad (kalkbens mæssigt). havde kørt ret langt for dem.. jeg syntes bare det er synd at nogle folk ikke behandler deres dyr ordenligt! ja, skidtet kan komme til alle, det ved jeg.. er også kun selv lige sluppet af med kalkben på mine egne høns.. men det her er da vildt.. jeg skriver til sælger at hun skal på sat sine dyr under behandling, og at det er slemt, så får jeg afvide at hun lige havde købt dem selv og havde smurt med petrolium! hm.. flot.. det kunne du måske godt have fortalt mig.. proffesionelle hønseavler!!?? ::)Men nu får de dert ihverfald godt, den lille put og den ikke så lille put, de har fået i hoved og hale, og går lige nu i karantæne og ser noget forbløffede ud.. i morgen kommer de ud i det dejlige danske sommervejr, og skal spise græs og orm.. og så er de hønseliv redet!!

billeder følger i morgen--

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
Sv: jeg har gjort det igen
« Svar #1 Dato: 10 Juni , 2009, 17:38 »
Det har da været noget af en overraskelse at komme hjem med de stakler. Det har helt klart ikke været særligt prof. at sælge syge dyr. Godt at de ende hos dig så de kan få lidt kærlig behandling.

Hilsen Vinni

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10 Juni , 2009, 18:44 »
ja overaskelse og overaskelse.. jeg syntes det er svært at tage ud og købe dyr.. at tage dem op, mærke på dem, være kritisk osv. jeg har det egentlig sådan at sælgeren burde være den kritiske og være ærlig omkring sine salg. Men det kan man jo desværre ikke regne med nogen steder i verden. Når jeg en dag skal af med nogle af mine kyllinger, ligger jeg da en ære i at sælge et frisk og rask dyr. og hvis det er en ting, f.eks her den anden dag, solgte jeg en computer, jeg tilbød køberen at gå det hele igennem med mig, så jeg var sikker på han vidste alt hvad der var at vide. det kan godt være svært at komme ud i et fremmede menneskes hjem, og bare spørge løs og være kritisk.. det syntes jeg ihvertfald..
men jeg kunne jo have tjekket de dyr ordentligt..
hvem er den mest uansvarlige tænker jeg bare? og det hele må da være et stort spørgsmål om etik og moral!

hoejberg

• Gæst
« Svar #3 Dato: 10 Juni , 2009, 19:17 »
Jeg købte for nogle uger siden en lys sussex høne. Den var også meget slemt angrebet af kalkben. Jeg behandler den stadig, men det er blevet meget bedre. Nu er tærene næsten hele igen, men det ene ben er stadig noget tykt. Ikke så meget som den har været, og det andet ben er næsten i almendelig størrelse nu. Kan der dannes arvæv efter kalkben ???

pylle pylle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 10 Juni , 2009, 20:10 »
Jeg ved det ikke.. men ville da godt tro det.. hvis det er meget slemt, så vil jeg godt tro at løbene ikke bliver lige så smukke som før.. det tror jeg ikke mine nye høns får ihvertfald..
jeg brugte nix creme på mine første høns, fordi jeg ikke kunne få alle de andre husråd til at virke. jeg prøvede også chock sprayen med vaseline udenpå, uden held. men nix har taget det, og deres løb er lige så flotte som før. men det var nu heller ikke halvt så slemt som det her.

men det med arvævet skal der en mere erfaren hønse-kalkbens-kender til at svare på. jeg kan tage nogle billeder af de her ben i morgen, og så ligger nogle ind om nogle uger. så man kan se forskellen.. så må vi se hvor pænt det bliver!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 10 Juni , 2009, 20:31 »
Selvfølgelig skal sælger helt sikkert oplyse om stand, alder osv, men køber må da også gerne være lidt opmærksom.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub