Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 hold af 5 er klækket  (Læst 2450 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline snklnk2003

• Passiv bruger
2 hold af 5 er klækket
« Dato: 09 Juni , 2009, 22:00 »
Så er det andet hold af kyllinger klækket, det blev til 2 kyllinger ud af tre æg, har netop sat fire daggamle kyllinger til hende og der blev taget godt i mod dem, nu venter jeg bare at den næste klækker forhåbentligt torsdag med syv fasankyllinger.
Gråænder:
Moskusænder:
Fasan:
Udrugning af æg:

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: 2 hold af 5 er klækket
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2009, 22:02 »
Hej og velkommen til Forum.
Hvilke racer er kyllerne? Lyder da spændende med fasaner :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline snklnk2003

• Passiv bruger
Sv: 2 hold af 5 er klækket
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2009, 22:09 »
Wyandotter, lidt forskellige slags rugeæg jeg har købt, så det er altid spændende hvad der kommer ud, men indtil videre ser det ud som 2 sorte, 1 måske 2 laksefarvede, et par gule, en hvid columbia, måske en sølv randet, og nogle agerhønsfarvede, både mine egne og rugeæg, og et enkelt eller to kryds. da jeg har agerhønefarvet, gul og en hvid columbia, men jeg har tre der ruger endnu, så vi må se, den ene har bare været lidt hård ved æggene så hun har fået nogle dårlige æg, så må vi se om hun kan lade dem være og ikke hakke dem.

Med hensyn til fasanerne er det første gang at jeg prøver, fik 38 æg foræret da de var for gamle, lagde dem i rugemaskine, fik 12 befrugtede ud af dem og der er 7 tilbage som er blevet lagt under høne i forgårs, forventet klækning torsdag.
Gråænder:
Moskusænder:
Fasan:
Udrugning af æg: