Nu talte du jo faktisk om at købe de kyllinger til dine katte, Wanda, ikk? Og at du ikke selv ville drømme om at spise dem.
JA, en økologisk kylling er dyrere, men der er også mad i den til tre måltider, når man som os kun er to i husholdningen, og så er den ikke så dyr pr måltid alligevel.
Finn, gav mig en gang et link på en artikel skrevet af Michael Pollard fra New York Times, og han kommer rigtig godt omkring problematikken omkring at der bliver lagt vægt på produktion af kvantitet snarere en kvalitet, hvilket en gang var en nødvendighed, men måske knap så meget nu i hvert fald i vores del af verdenen.
Jeg gør mig stor umage for ikke an bonke andre i hovedet med deres valg, men mener stadig at oplysning er den rigtige vej frem, som jeg også skrev troede jeg på et tidspunkt at skrabeæg var et godt valg, man har jo et billede af en høne, der glad tuller rundt og skraber i alskens gode hønsesager på nethinden, og ikke hvad det reelt er: en kæmpe flok høns med klippede næb i en kæmpehal uden adgang til udendørsarealer.
Men hej, det er et frit land, så vi kan heldigvis alle vælge frit.