Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke særlig hyggeligt  (Læst 50 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Alice

• Bruger
Ikke særlig hyggeligt
« Dato: I dag ved 14:17 »
Så røg julestemningen!
Tupper, min søde unghane, fundet død i hønsenes udegård. Mon han har prøvet at forsvare sine damer? De stod skræmte i et hjørne inde i hønsehuset. Det er 4. el. 5. gang, at høgen (både spurvehøg og duehøg) har taget høns dette efterår, så nu må staklerne igen lukkes inde i den kedelige hønsegård. Det er umuligt at sikre 400 m2 udegård med træer, buske og krat.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Ikke særlig hyggeligt
« Svar #1 Dato: I dag ved 17:04 »
jeg har spændt en sort tråd (kraftig) på kryds og tværs over min hønsegård, Det holder rovfugle og måer væk !!

Offline Alice

• Bruger
« Svar #2 Dato: I dag ved 18:38 »
Hej Hans Kurt
Det lyder fint, men det kan desværre ikke lade sig gøre. Rævesikret er den blevet med sikkert hegn i flere meters højde og lagt ud på jorden for neden, men de mange træer + størrelsen gør, at det er umuligt at sikre foroven. Selve hønsegården har fast tag, men det er jo et kedeligt sted at opholde sig for "frie" høns. At betale 3 - 4 høns om året kan jo være omkostningen, men lige nu er det blevet for meget.
Desværre kommer høgen ind mellem grenene. Den er jo en skovfugl og manøvrerer elegant mellem træer. Vi har musvåger, glenter, ravne og ingen af dem har været efter hønsene.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: I dag ved 20:37 »
Helt enig. Det er en høj pris at betale hvis ens fjerkræ går frit. Jeg mistede mine høns over to gange for måneder siden. Først forsvant 6 stk. To - tre uger efter kom jeg hjem en eftermiddag og 7 høns lå døde - spredt rundt på gårdspladsen - ØV OG 3 X ØV.

jeg ved ikke om jeg vil have høns igen, men savner dem  :'(