Jeg er ikke ekspert, men jeg vil vildt gerne fortælle om mine oplevelser med kyllinger

Det skal lige næves, at jeg bor i byen med lille have

Har derfor ikke det vilde plads at byde på. Derfor bliver "skrukken" "indlagt" på "fødeafdelingen" ca. halvvejs i rugeperioden, som er en del af vores garage (vores bil står ude)

Skrukkens privilegier er, at må benytte haven, også når kyllingerne er kommet. De går lige op og ned af hønsegården, og jeg er sikker på at de andre høns og hanen er vildt misundelige

Engang imellem kommer alle ud i haven, og alle finder hver til sit om aftenen. Det er sjovt at iagttage

Ca. samtidig med at skrukken begynder at lægge æg igen, traver hun oftere og oftere langs hegnet og viser at hun vildt gerne vil tilbage på "arbejdsmarkedet". Altså er "barselsorloven" slut, og hun og kyllingerne bliver lukket sammen med flokken igen

Vi har ikke oplevet nogen mishandling el. lign. fra de andre høns, tværtimod virker det som om kyllinger er lidt "fredede"

Det var min laaaaange forklaring, af hvordan vi har høns. Det foregår garanteret ikke sådan alle steder, men måske var her lidt ideer til, hvordan det kan foregå.