Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad sker der med rugemaskinen!!  (Læst 3362 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Hvad sker der med rugemaskinen!!
« Dato: 02 Juni , 2009, 22:36 »
Nu er det anden gang at min pære i min America motorrugemaskine springer..det er ikke lige det, der er problemet..det er temperaturen som åbenbart går amok..når pæren springer stiger temperaturen voldsomt, og jeg må så ha skruet en del ned..men nu synes jeg at der virker for "koldt" når jeg åbner for maskinen,..er der nogle der ved, hvad der lige sker i maskinen.. og kan jeg regne med min temperaturmåler...synes det er lidt underligt..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: Hvad sker der med rugemaskinen!!
« Svar #1 Dato: 03 Juni , 2009, 07:08 »
Hmm, det lyder sært ! Noget siger mig at termostaten evt. kan være defekt, når pæren springer burde temperaturen jo falde... Du kan ikke regne med termometret i maskinen, jeg har en maskine magen til og i den står termometret på 39°C, men ved en kontrolmåling med et digitalt termometer viste det indbyggede 1,3°C forkert... På de nyere America rugemaskiner er pæren forøvrigt erstattet af en varmetråd, det er nok mere stabilt og tåler bedre at tænde og slukke mange gange...
Mit bud er at din termostat er kaput  :-[

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 Juni , 2009, 17:08 »
Det håber jeg så sandelig ikke..maskinen er helt ny..har kun ruget fire hold i den..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 Juni , 2009, 17:31 »
Hvis maskinen er helt ny ville jeg nok forhøre mig hos forhandleren, så er der jo reklamationsret på den... Jeg forstår så ikke at der er en pære i den  ???

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Juni , 2009, 19:55 »
I træmotorrugemaskinerne sidder der en pære i øverste venstre hjørne..det er standart/indbygget..så man kan se æggene/kyllingerne..Jeg har sendt en mail til Thisted America vedr. problemet..men har ikke endnu fået svar..tror de er lidt trætte af mig..da jeg købte maskinen var nogle af rullebakkerne defekte, så de blev byttet, og nu skal jeg ha en ny frontlåge (har ventet næsten 2 md. på den) det viser sig at lågen er skæv, dvs. ikke slutter tæt..de har lovet at den skal komme i morgen, for eller blir jeg meget vred på dem..måske er problemet løst med en ny tæt frontlåge..synes nemlig ikke at maskine har virket optimalt endnu..synes det er for dårligt at man skal vente så længe på en låge (skulle bestilles Tyskland) og nu er rugesæsonen jo godt og vel overstået..men bedre sent end aldrig ik?
Mvh. Rikke

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 Juni , 2009, 20:26 »
Jeg tror at vi har talt forbi hinanden  ::) Jeg havde den opfattelse at din maskine var en America motorruger, altså den lille blå, den har nemlig haft en pære til opvarmning...  :D

Ja det er lidt træls at gå og vente på reservedele, og især på denne tid af året, håber du snart får maskinen igang igen, en ny tæt låge løser nok dine problemer  ;)