Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et etisk spørgsmål  (Læst 4314 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Et etisk spørgsmål
« Dato: 02 Juni , 2009, 20:01 »
Er der nogen af jer der sælger daggamle kyllinger som går ved skruk? Jeg har nogle kyllinger, som jeg ved bliver i overskud, men er det etisk forsvarligt at komme af med dem når de kun er 1-2 uger gamle? Selvfølgelig er de jo så ikke varmefrie.
Ellers venter jeg bare, men ville lige høre jeres holdning(er).
Mvh Marianne

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Et etisk spørgsmål
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2009, 20:30 »
Uh, jeg synes det er synd, hvis de er vant til en mor, og så pludselig bliver taget fra hende *r Det var noget andet, hvis de var vant til en varmelampe, og så bare skulle videre til næste varmelampe...

Jeg ville vente, til de selv søgte væk fra hende. Men det er jo bare min mening, og jeg har ikke nogen erfaring med det endnu *r

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2009, 20:57 »
Jeg ville nok godt tage nogle af dem fra. Det er mest hønen der bliver skør hvis kyllingerne forsvinder ikke så meget omvendt ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2009, 21:09 »
En varmelampe kan i hvert fald ikk kompensere for mors bøde fjer og det trygge mørke under hende. Nu kalder jeg jo min hønemor for tehætten pt ...kunne man egentlig ikke proppe sådan en under varmelampen eller lign til at dække puttebehovet ?
Med venlig hilsen Søs

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2009, 21:10 »
Tjo :D Hvis ikke der går ild i det eller måske kan varmen ikke trænge derind  <A
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 Juni , 2009, 22:31 »
Ja, de vil nok savne deres pjuskede silkehøne-tehætte ... Jeg vil lige præcisere, at det ikke er hele flokken af de små det drejer sig om.
Men det ender jo nok med at jeg lader dem gå til de er 4-5 uger gamle, fordi jeg ikke kan nænne det.  *h
Mvh Marianne

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #6 Dato: 02 Juni , 2009, 23:04 »
Efter min mening er det ikke dyretisk forsvarligt at fjerne kyllinger fra en skrukhøne når de ikke er selvstændige. Hvis man gør det får de et knæk for resten af livet. Det man kunne gøre hvis de skal sælges er at sælge skrukhønen med. En varmelampe kan som nævnt ikke  erstatte en høne de er vandt til.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Juni , 2009, 07:13 »
Tak, Bjarne!! Jeg beholder dem alle til de kan klare sig selv. (Det havde jeg nok gjort alligevel, ville bare gerne høre hvad eksperterne siger!)  :)
Mvh Marianne

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 03 Juni , 2009, 07:22 »
Ja, de vil nok savne deres pjuskede silkehøne-tehætte ... Jeg vil lige præcisere, at det ikke er hele flokken af de små det drejer sig om.
Men det ender jo nok med at jeg lader dem gå til de er 4-5 uger gamle, fordi jeg ikke kan nænne det.  *h

super god ide  *b *b
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #9 Dato: 03 Juni , 2009, 09:25 »
Du kan jo også sælge dem og så bare først levere dem når de er store nok. Det kuld jeg fik i fredags var faktisk solgt inden de klækkede, men bare først til levering når de er varmefri. :)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 03 Juni , 2009, 10:07 »
Mine to små dværgwyandotter er også bestilt, også først til afhentning når de er gamle nok, Men de må gerne besøges indtil da  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk