Jeg har aldrig oplevet at skrukker gør deres egne kyllinger fortræd. For det meste er de ret omsorgfulde, men på hønemaner. Er der en kylling, der ikke kan følge med, så kan de godt finde på at hakke den, det oplevede jeg med en kylling, der klækkede næsten to døgn efter den første, hvor skrukken ville have hakket den ihjel, hvis jeg ikke havde taget den ind og fået den tørret og om aftenen sat under skrukken (den lever fint i dag), men på det tidspunkt var skrukken klar til at forlade reden med de andre, som jo skulle have mad, så da valgte hun de friske kyllinger fremfor én, der skulle ligge under en dundyne i nogle timer. Ren Darwin!
De kan også nemt komme til at sparke en kylling bagud, når de skraber efter mad til dem og de kan nemt komme til at træde på en kylling, når de går af sted, den slags ting tager de ikke så tungt, og kyllingerne kan tilsyneladende holde til det.
Jeg synes nu også jeg oplever at kyllingerne selv skal "bore" sig vej ind under dundynen, sommetider løfter skrukken sig lidt, men ikke altid.
Var det sådan at din kylling ikke havde kræfter til det?
Var den kold og våd?
Måske skal du lige hjælpe den ind under hønen.
Jeg håber nogle mere erfarne kan give dig nogle gode råd, jeg kan