Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Enlig kylling  (Læst 1228 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Filimus

• Bruger
Enlig kylling
« Dato: 13 Juli , 2019, 18:04 »
Hej med jer,

Er der nogen af jer dygtige hønsefolk som kan hjælpe mig med at svare på hvornår jeg kan sætte en "enlig" kylling og den rugemor sammen med de andre høns? kyllingen er 7 uger gammel nu og kommer ud i hønsegården dagligt alene sammen med sin rugemor, men hvor gammel skal den ca. være før den kan klare sig uden at blive overfaldt eller hakket af de andre høns og haner :-)

Samtidig syntes jeg den er meget "fremmelig" den prøver at "træde" sin rugemor når hun sandbader, så jeg kan vel næsten være ret sikker på at det er en hane?? eller kunne en hønekylling også finde på det i en slags leg ;-)

Mvh. Anne 
« Senest Redigeret: 13 Juli , 2019, 18:07 Fra Filimus »
Mange hilsner fra Anne Fernandez

1,0 border/golden blandings hund (som elsker høns og katte), 2,1 neutraliserede katte inde og 1,1 neutraliserede katte ude, 1,2 Australorps/faverolles blandinger, 0,4, faverolles.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Enlig kylling
« Svar #1 Dato: 15 Juli , 2019, 15:25 »
Det tror jeg, den kan klare nu. 😊
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk