Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min høne er syg:(  (Læst 4970 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Franciska

• Gæst
Min høne er syg:(
« Dato: 27 Maj , 2009, 14:23 »
hej.
min høne er syg, og jeg ved ikke hvad der er galt.
Hun trækker vejret underligt og hendes kam og resten af det røde i hendes hoved er blegt, hun spiser, men drikker ikke så meget. er der nogle der har prøvet noget lignende???
håber nogle kan hjælpe mig.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min høne er syg:(
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2009, 14:33 »
Franciska, velkommen her på forum, jeg ved desværre ikke hvordan jeg skal hjælpe dig, men håber at andre måske kan komme på banen.
Hvor mange høns har du, er der andre af dine høns, der har symptomer og hvor gammel cirka er din høne?
*t til dig
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Franciska

• Gæst
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2009, 14:41 »
ingen af de andre høns har det sådan, vil tro hun er omkring 3-4 år...jeg har 4 andre høns...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2009, 14:47 »
Kan du se om hun virker snottet? Har hun måske været våd eller fået træk?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Franciska

• Gæst
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2009, 14:49 »
ikke sådan lige, men jeg kan lige smutte ud og kikke... min mor siger at det kan være at hun har lunge betændelse...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2009, 14:56 »
Hvis hun er forkølet eller lignende, kan det måske hjælpe at give hende varme. Sæt hende f.eks. i en kattetransportkasse eller evt en papkasse et lunt sted, det kunne være i et fyrrum eller på et varmt badeværelsegulv. Hun skal selvfølgelig helst sidde lyst, så hun kan spise og drikke.
Du kan måske lokke hende til at spise noget hønseguf opskrift står til venstre. Du kan evt koge noget kamillete, afkøle det og lokke hende til at drikke det måske med lidt honning i.
Jeg *k for at hun bliver rask igen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Franciska

• Gæst
« Svar #6 Dato: 27 Maj , 2009, 15:00 »
okay, det vil jeg prøve.tak for hjælpen:)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 Maj , 2009, 18:58 »
Franciska, lad os høre, hvordan det går. *k

Ikke for at tage modet fra dig, for høns er utroligt seje og kan komme sig over meget; men det sker jo, at de dør fra os.  Du må ikke tro, det er din skyld, hvis det sker.  Jeg er sikker på, at du passer dine godt.  Dit spørgsmål her beviser det.  *t *l
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #8 Dato: 27 Maj , 2009, 20:42 »
Hvad med læggenød? Altså, at et æg muligvis sidder fast, kan det være det?

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 27 Maj , 2009, 23:50 »
Når kammen er bleg kan det godt betyde blodmangel. Men sikkert også mange andre ting.
Har du kigget den/dem efter for kryb?

Hvis den har infektioner i luftvejene, som eks. en lungebetændelse, så tror jeg at det er mere normalt at kammen bliver lille/blå.

Jeg tror ikke at det er læggenød da den ikke burde blive bleg i kammen af den grund.

Det kan også "bare" være at hønens dage er ved at være talte og at "systemet" er ved at give op.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #10 Dato: 28 Maj , 2009, 07:36 »
Jeg tror desværre at Danny har ret, det kan værer blodmider og det undersøger du ved at tage en våd klud, og tørre siddenpinden af på undersiden, blodmider sidder som reglen ikke på hønsene om dagen. Jeg håber du finder ud af hvad dine høne fejler  <-
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 28 Maj , 2009, 08:31 »
Hvis det skulle være utøj af en eller anden art, skal du nok give hele banden en omgang, for det skidt smitter jo. Hvis du skriver "blodmider" i søgefunktionen (du finder i den blå bjælke herover) vil der komme nogle tråde om blodmider. Behandlingen er stort set den samme uanset hvilken form for utøj du måske skulle have fået.
Utøj kan komme "ud af det blå" f.eks. fra de vilde fugle.
Håber du skriver og fortæller hvordan det går  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk