Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nabotjeneste  (Læst 1112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

• Bruger
Nabotjeneste
« Dato: 11 Marts , 2019, 07:33 »
Det var en stille søndag formiddag i 'min' landsby.
Jeg var i gang med det sidste udskilningsløb for haner, og det blev så enden på livet for en sussex og tre silker, der alle 4 plagede hønsene mere end godt var.
Her på landet har vi alle 'noget' på hinanden, så det var ikke på grund af hanernes morgensang, at jeg skulle tynde ud. Der er både en lastbil, der starter tidligt, og et par jagthunde, der gøer det meste af døgnet, foruden forsamlingshuset, der huser fester, der kan høres i hele byen.
Men altså, slagtes skulle der, ikke at det er noget jeg nyder, men en nødvendig del af det med hyggen med høns og kyllinger.
Vel overstået kom jeg i tanke om, at en ven i den anden ende af landsbyen egentlig også havde en tre haner til slagtning gående, som jeg havde lovet at hjælpe med, da manden selv er en 'kylling' - det stærke køn, jow..  ::) Og nu var jeg jo i tøjet og beskidt og det hele.
Så jeg trak de blodige handsker af og fattede mobilen for at skrive en besked, om det var i dag, der skulle tarteletter og suppe på menuen hos vennen og hans familie.
Og så kom til at se ned af mig selv:
Iklædt en blodig kedeldragt, med blodstænk i både ansigt og hår. I den tilstand skulle jeg så trave gennem landsbyen - midt i kirketiden - med en lige så blodig økse i hånden - for at nå hen til vennens hus i mit (ellers ganske lovlige ærinde). :o
Nej. Det gik vist ikke. Det ville både kunne skræmme uvidende borgere og i værste fald give mig et forklaringsproblem for en tilkaldt patrulje.
Så de tre haner fik forlænget livet i det uvisse..  ;) ;) 
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nabotjeneste
« Svar #1 Dato: 11 Marts , 2019, 09:49 »
 Det ku' da ellers blive en rigtig go' historie *e *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 11 Marts , 2019, 18:43 »
Ellers kunne du have løbet igennem byen med øksen svingene, så kunne det nok have været festligt til kaffebordene
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 11 Marts , 2019, 19:30 »
For 15 år siden - ved juletid - slagtede jeg 20 gæs og 50 ænder. Kørte dem til en dame ikke så langt væk fra hvor jeg boede den gang, for at hun kunne tage ud.
På vej hjem opdagede jeg, jeg manglede smøjer (røg nemlig den gang  ::)). Stoppede ved en kiosk og gik ind og købte en pakke. Pigen der passede butikken så godtnok noget bestyrtede ud, men det tillagde jeg ikke noget.
Vel hjemme ville jeg lige vaske mine hænder og gik op på badeværelset, her afsløredes det, hvorfor pigen så så underligt på mig. Jeg var smurt ind i indtørret blod i hoved og mit tøj så heller ikke for kønt ud  ;D

Offline momik

• Bruger
« Svar #4 Dato: 11 Marts , 2019, 19:38 »
Ja ja man lærer noget hver gang man går ind på DFF ;D ;D ;D