Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Furball  (Læst 2206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

• Passiv bruger
Furball
« Dato: 25 Maj , 2009, 15:01 »
Er der nogen af jer der har set BT fra d. 19. maj side 22 og 23 ? Der var en kollega der kom med siden til mig. Og hvis der er nogen der har set den. Hvilken slags race er det så hvis det er en race ??
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Furball
« Svar #1 Dato: 25 Maj , 2009, 15:18 »
Jeg kunne ikke finde ud af at rette, men fandt dem på nettet også. Så her er et link.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1169311/Easter-chicks-Not-want-eggs-says-owner-trio-Frizzle-sisters.html
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2009, 15:25 »
Hold da op, de er sørme anderledes.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2009, 15:45 »
Hej

Det er krøllet paduaner og de findes også i DK.

Tommy

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2009, 15:49 »
Nej, hvor er de skægge!

Har faktisk aldrig set noget lignende (altså indenfor fjerkræ - måske nok i Muppet Show!)

Man blir helt glad af at kigge på dem!

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 Maj , 2009, 16:51 »
'Maskerade-ugler' er det første ord, der dukker op hos mig - eller ham der fuglefængeren fra et eller andet skuespil, hvad hedder han nu? Undskyld jeg siger det, men de ville ikke få adgang til min hønsegård, de er da for mærkelige...  <G
Mvh Marianne

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #6 Dato: 25 Maj , 2009, 16:57 »
Dem er jeg bare helt klar på at få i min hønsegård.  :D De er da vildt søde og sære.

Har faktisk aldrig set noget lignende (altså indenfor fjerkræ - måske nok i Muppet Show!)

Her hos os går de store kyllinger under navnet "Fragglerne". ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 Maj , 2009, 17:07 »
Jeg synes de ser ulækre ud, de ligner sådan en forvokset svamp i skovbunden...ikke i min gård, nej tak  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 25 Maj , 2009, 17:19 »
Sådan en ku' jeg godt tænke mig. De er da så grimme, at man MÅ elske dem. ;D
Men kan de overhovedet se ud? Det er jo straks værre :(

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #9 Dato: 25 Maj , 2009, 18:47 »
Krøllede findes indenfor mange racer. Jeg har set dem som krøllede kochin. Men her er mange flere krøllede racer
http://www.feathersite.com/Poultry/CGD/Friz/BRKFrizzles.html
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Rikke Leblanc

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 Maj , 2009, 19:25 »
Neej... det ligner en høne med evig medvind  :D el modvind  ::) men hvor ser de kære ud  ;D
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

Susanne

• Gæst
« Svar #11 Dato: 25 Maj , 2009, 19:29 »
Hold da op, hvor ser de da bare....æh...hmmmm....anderledes og i hvertfald sjove ud!

Jeg så for et par måneder siden en engelsk udsendelse om forædling af hunderacer. Så meget forædling, at det faktisk gik ret meget ud over hundenes trivsel.

Er vi ude i noget af det samme her? Eller er det bare nogle udgaver, vi ikke har hørt ret meget om her i Danmark?

Nogen, der ved noget om det?

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 25 Maj , 2009, 19:40 »
Jeg ved ikke noget om det, men de ligner ugler og sjove ser de ud  <T Hvem har dem her i Danmark ?

Den krøllede kochin er også sjov, ser helt forkert ud  :o
med venlig hilsen
Kate

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #13 Dato: 25 Maj , 2009, 19:57 »
Jeg mener at det er en gen-fejl der får fjerene til at krøllle den forkerte vej, så det kan optræde hos stort set alle racer, hvis det bliver krydset ind.

De krøllede kochin jeg så var for mange år siden (+10) på Nordals og avleren hævdede at det var de første i Danmark. Jeg har ikke set dem siden og aner ikke hvem det var. De lignede lidt ala en støvekost.., altså de krøllede høns
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 25 Maj , 2009, 20:01 »
Citér
De krøllede kochin jeg så var for mange år siden (+10) på Nordals og avleren hævdede at det var de første i Danmark. Jeg har ikke set dem siden og aner ikke hvem det var. De lignede lidt ala en støvekost.., altså de krøllede høns
Postet den: Idag ved 19:40

*g
med venlig hilsen
Kate