Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jordbær/blommebægere hvor?  (Læst 2568 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Jordbær/blommebægere hvor?
« Dato: 25 Maj , 2009, 12:36 »
Jeg har mellem 2-4 blommetræer og 70 jordbærplanter der allesammen ser ud til at give godt, og selv om jeg elsker frugt så kan jeg nok ikke spise det hele alene, så jeg tænker at sælge noget af det ved vejen. Men hvor kan man købe sådan nogle fine bægere/bakker til at sælge det i?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Jordbær/blommebægere hvor?
« Svar #1 Dato: 25 Maj , 2009, 12:54 »
Hej Lisbeth.
Ved der er et firma der hedder Bunzl.dk, men ved ikke hvad de tager af priser og hvor store mængder man skal købe.

Meeeen i kan da også bare sætter noget af i Hundstrup, der behøver det ikke være i papbakker  :P :P ;D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2009, 13:29 »
Tak LisbethP. Hehe ideen var nu også at tjene en skiling eller to til en is til sommer eller en sæk mad til hønsene ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2009, 13:32 »
Hvordan kan du have 2-4 blommetræer? <A (Er der nogle der er tvivlsomme?)

Du kan også sagtens afsætte lidt jordbær på Østergade. Jeg har ikke ret mange selv.. evt. kan du jo lave en "forum-pluk-selv -dag".. så kommer vi og plukker i egen skål - du tjener til isen og vi kan pludre om høns ;D?

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2009, 13:42 »
Hehe jo ser du Tine vi har jo vores hemmelige haver rundt omkring hvor kun havenisserne kommer  :D
Ej spøg til side, så er der bagved stalden jo en have hvor hønsene går, der er to blommetræer og et KÆMPE moreltræ. Hønsene elsker dem.
Så har vi jo også på den anden siden af vejen, det ligger op imod losseren. Der er æblehaven jo. Vi har fældet en masse af træerne og derinde fandt vi nogle blommetræer, men ved ikke hvor mange der er eller om de giver noget. Og så er der jo æbletræerne og pæretræet derovre og på "marken" er der jordbær, ribs, stikkelbær, solbær, rabarber og en hulens masse ukrudt.

Så selv om man ikke lige kan se det fra vejen kan der gemme sig mange ting. Jeg har da også tænkt hvor dælen du gør af alle de dyr hjemme ved jer ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 Maj , 2009, 16:42 »
Men hvor kan man købe sådan nogle fine bægere/bakker til at sælge det i?

Jeg ved ikke på Fyn, men her i Nordsjælland købes bakkerne på foderstoffen...

Der skal jo være lidt til lommepenge  ::)  Som vi siger på Sjælland : Hvad gør det at man ikke har en rød øre, når bare man har sorte penge nok...  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 25 Maj , 2009, 16:51 »
ja, eller orange  *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 Maj , 2009, 17:00 »
Ja fuldstændig ligemeget med farven, bare de virker.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 25 Maj , 2009, 17:14 »
Her omkring kaldes de også jydske dollars...

@Lisbeth Kristine; ser du, vi købte et af de største og mest rummelige huse i byen for at fylde det med børn. Horder af dem ville vi ha'. Vi fik en. Og der kan ikke komme flere  :(

Så i alle børneværelserne bor der nu katte  ;D

I stuerne bor de to hunde, de to hamstre og kanariefuglene. Der ret beset har et lille latterligt bur og bare venter på, at vi får anlagt voliere... ;D med plads til dem og måske nogle flere af de dyr Hr. Storm-Olsen siger, han mangler at ha' haft ;D

Og i legehuset -Der bor marsvinene og duerne. Husherren købte det af knægten - for en kat. ;D

Og i sådan 2000 kvm. have er der faktisk plads til både høns, ænder, drivhus m. vagtler og kattehave. Og kattene kan godt lide at dele deres have med ænderne, når vi får for mange ællinger.  ;D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 25 Maj , 2009, 21:18 »
Ja tænk alt det man kan gemme på sin ejendom, uden at andre kan se det og måske bliver skeptiske  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 25 Maj , 2009, 21:21 »
Jeg ville ønske jeg kunne slippe afsted med at "gemme" nogle flere høns/kyllinger her. Min ellers kære mand er desværre ALT for fornuftig - hrmpf  <J
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 25 Maj , 2009, 21:27 »
Håber din mand har andre fordele, Marianne. Han begynder at lyde ligesom hr. Brakel ;D
Min egen er (desværre) en hamster. Han samler - ikke bare forråd - men på alt. Heldigvis ved han det godt selv, så han finder sig i, når jeg laver anti-hamster indslag. Meeen, når det kommer til dyr... så samler vi jo begge to. Det bliver bare flere og flere. Og når man så tænker på, at da vi giftede os for knap ti år siden, da havde vi slet ingen dyr....
Nu har vi ti arter....

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 25 Maj , 2009, 21:33 »
Ja, så burde vi jo have 33 arter  :o
Jo, han er ingen bytter, nu er han jo også "gået til", så deeeet... <H
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #13 Dato: 25 Maj , 2009, 21:36 »
Ups, vi er bagud med kun fem arter - efter 12 1/2 års ægteskab ;)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 25 Maj , 2009, 22:09 »
Citér
Jo, han er ingen bytter, nu er han jo også "gået til", så deeeet... <H

Jeg gjorde det lige for dig, Peter vh Marianne

Nu prøver jeg igen med det citathaløj som jeg, og tilsyneladende mange andre har problemer med. Kan der gives et kursus på forummet.

Men Marianne, der gik ca. en halv time før din bemærkning der fe's ind, måske fordi det er tæt på sengetid.

Morgentrut i morgen kl. 7 så godnat
« Senest Redigeret: 26 Maj , 2009, 07:44 Fra Marianne Vedel »
Hilsen
Peter