Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt medlem - høns der hakker  (Læst 943 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BirgitteT

• Passiv bruger
Nyt medlem - høns der hakker
« Dato: 09 Juli , 2018, 10:16 »
Hej
Jeg er ny her, har dog tit været gæst  :)
Min mand og jeg har den sidste måned 2 gange haft uheldigt besøg i hønsegården  >:( først af ræven kl. 06.30, en høne døde af skræk en anden stod reven med i munden da min mand hastede ud, efter vi havde
hørt hønsene larme kraftigt, den blev heldigvis reddet. Vi besluttede os for at købe et par nye høns, desværre gik der kun et par dage og så kom der en mår på besøg, den fik vi først afværget med kun et dødsfald, hvorefter vi gik ind til en kop kaffe, så angreb den igen, og vi mistede vores mest tamme høne og en af de nye kunne ikke gå. Putte, som vi kalder hende, blev taget ind, håndfodret, hygget om og jeg trænede med hende. Det er nu alt sammen ca. 4 uger siden, og Putte klarer sig så flot, men hun skulle jo gerne intergreres med de andre 4 høns igen, når jeg lukker hende ind synes jeg de andre hakker lidt på hende, og så lukker jeg hende ud til mig i haven igen. Hun løber efter mig som en lille hund og jeg kan næsten ikke klare at se de hakker på hende. Er der nogen herinde der har et godt råd til hvad jeg kan gøre ? Mvh BirgitteT

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Nyt medlem - høns der hakker
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2018, 14:50 »
Det er altid svært at sætte en høne ind til en flok. Og da hun har været væk så længe, bliver hun set som ny. Hvis du har mod på det kan du købe 1-2 nye høner som du lader gå med Putte i nogle dage, og så kan du lukke dem ind til resten af flokken sammen. Der vil altid være lidt uro, da der skal etableres en ny hakkeorden, men så bliver balladen fordelt på hele den nye flok og ikke kun en høne. Ellers kan du måske lade hende gå i en indhegning ved siden af hønsegården i et stykke tid så de vænner sig til hende igen, men ikke kan komme til hende.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline BirgitteT

• Passiv bruger
Sv: Nyt medlem - høns der hakker
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2018, 15:13 »
Har gjort det med hegnet uden for hønsegården, det har helt sikkert været godt. Det er nok den almindelige hakkeorden, der er i en hønsegård, som Putte oplever. Hun har stadig lidt med balancen. Jeg har sat hende ind her til middag og holder øje med flokken.
Tak for rådet  :)