Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: slagtning  (Læst 1027 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
slagtning
« Dato: 08 Juli , 2018, 15:08 »
Så fik jeg slagtet 5 suppehøns og hanefar som skal bruges til kok au vin. Det er for at få plads til de nye. Billede af høsten.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: slagtning
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2018, 22:07 »
Ja, det er jo en god spise  ;)

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2018, 07:22 »
ja nu kan vi få suppe et stykke tid henover vinteren. Ikke fordi det er det jeg er mest vild med, men jeg fik i den grad lært at koge suppe til min mor, men hende har jeg for kort tiden siden mistet så der skal jeg ikke koge suppe mere. Jeg er mere til grillstegt kylling. Det duer de gamle høns bare ikke til. De var lidt over 2 år. og hanefar var lidt over 1 år, så han kan sikkert blive god til kok au vin.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 Juli , 2018, 21:16 »
Når du ikke er så vild med suppe, så brug dem til tarteletter, flyvende Jacob l- lign.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #4 Dato: 09 Juli , 2018, 22:01 »
ja flyvende Jacob det er noget der er godt.