Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor kan man købe ordentlige hønsehuse?  (Læst 2366 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise K

• Bruger
Hvor kan man købe ordentlige hønsehuse?
« Dato: 19 Maj , 2018, 19:53 »
Er der nogen af jer som kender en forhandler af ordentlige "store" hønsehuse? Det må gerne være uden gård, da vi gerne selv vil sørge for at de har plads nok, når de altså ikke er i haven.

Jeg har pt. et stort selvbygget hønsehus med gård til mine Sussex'er, men jeg er af vanvare  "kommet til" at anskaffe mig 5 Orpington kyllinger som jo ikke kan gå indenfor resten af deres liv og som jeg gerne vil holde adskilt fra de andre.

Jeg ville egentlig gerne bygge selv igen, men jeg orker det simpelthen ikke denne gang. 

Jeg er på udkig efter et hus som er min. 4 kvm og gerne med redekasser, men de huse jeg kan finde på nettet er sjældent større end 1,5kvm.

Så hvis nogen af jer kender en forhandler, vil jeg rigtig gerne høre fra jer. 
IT konsulent med landlige drømme
1,12,3 fritgående Lys Sussex (meget store)
1,7 Orgington Gul - ligeledes fritående
1 fantastisk husbond som støtter mig i (næææsten) alle mine vanvittige projekter
3 fantastiske unger
1 dejligt barnebarn
1 stk hund med krudt i
Alt for lidt tid til at dyrke ovenstående, så meget som jeg gerne ville.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvor kan man købe ordentlige hønsehuse?
« Svar #1 Dato: 20 Maj , 2018, 19:25 »
Prøv at finde et brugt legehus. Det er rigtig fint og nemt at indrette som hønsehus.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Louise K

• Bruger
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2018, 21:58 »
Hej Henriette

Jeg har også kigget på legehuse, men jeg syntes stadig at de er for små. Jeg vil gerne selv kunne stå oprejst i huset når jeg muger ud og gør rent. Derudover vil jeg gerne have det hævet over jorden, så jeg mindsker risikoen for rotter.

Det ender jo nok med at jeg bygger selv igen, men det havde nu været dejligt at kunne springe over hvor "gærdet er lavest" og betale mig fra hele redeligheden. Det sidste hønsehus kostede - grundet mine 10 tommelfingre - blod sved og tårer - nå ja.. Og en storetåsnegl.

Men tak for dit svar.   :)
1 fantastisk husbond som støtter mig i (næææsten) alle mine vanvittige projekter
3 fantastiske unger
1 dejligt barnebarn
1 stk hund med krudt i

Offline demi

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 Maj , 2018, 15:56 »
Hvis der er en tømreruddannelse i nærheden, så kunne du måske få dem til at lave et godt og gediget hønsehus, som du så kan købe billigt.

Offline Louise K

• Bruger
« Svar #4 Dato: 22 Maj , 2018, 08:50 »
Hej Demi

Det lyder faktisk som en rigtig god ide.. Det vil jeg prøve..  Takker..
3 fantastiske unger
1 dejligt barnebarn
1 stk hund med krudt i

Offline Majbrittbo

• Bruger
« Svar #5 Dato: 22 Maj , 2018, 10:47 »
Ellers er der bangs.dk og hønsegården. Dk.
De laver også deres huse selv. Har set på TV2 fri helleas have at Mikael fra hønsegården lavede hundehus på bestilling. Så min ik hvis han ikke har det du vil ha han kan lave ekstra højde...
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline john wellendorph

• Bruger
« Svar #6 Dato: 22 Maj , 2018, 10:48 »
Der er skrevet mange tråde om emnet herinde allerede - prøv at søge lidt på dem. De fleste tråde ender med: byg selv og byg større end du regner med fra start ;o)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 22 Maj , 2018, 12:59 »
Ellers er der bangs.dk og hønsegården. Dk.
De laver også deres huse selv. Har set på TV2 fri helleas have at Mikael fra hønsegården lavede hundehus på bestilling. Så min ik hvis han ikke har det du vil ha han kan lave ekstra højde...

Tag lige og tjek Hønsegaarden.dk ud på Trustpilot, inden I så meget som overvejer at kigge på Michaels huse. Jeg har sjældent set så dårlig service, ikke overholdte aftaler, m.m - og det har stået på i årevis
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Jyttemor

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 22 Maj , 2018, 17:22 »
Er der nogen af jer som kender en forhandler af ordentlige "store" hønsehuse? Det må gerne være uden gård, da vi gerne selv vil sørge for at de har plads nok, når de altså ikke er i haven.

Jeg har pt. et stort selvbygget hønsehus med gård til mine Sussex'er, men jeg er af vanvare  "kommet til" at anskaffe mig 5 Orpington kyllinger som jo ikke kan gå indenfor resten af deres liv og som jeg gerne vil holde adskilt fra de andre.

Jeg ville egentlig gerne bygge selv igen, men jeg orker det simpelthen ikke denne gang. 

Jeg er på udkig efter et hus som er min. 4 kvm og gerne med redekasser, men de huse jeg kan finde på nettet er sjældent større end 1,5kvm.

Så hvis nogen af jer kender en forhandler, vil jeg rigtig gerne høre fra jer.

Prøv at tage et kig her; https://vildmedhoens.dk/butik/hoensehuse/ - De har et stort udvalg af forskellige hønsehuse.
Til mine høns i haven
Jeg blogger også om forsikringer - Læs mere om forsikringer her!

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #9 Dato: 22 Maj , 2018, 19:01 »
Prøv at tage et kig her; https://vildmedhoens.dk/butik/hoensehuse/ - De har et stort udvalg af forskellige hønsehuse.

...... og de hønsehuse er billigere, hvis man køber dem direkte fra Wood Nordic

http://woodnordic.dk/produkter/honsehuse
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Louise K

• Bruger
« Svar #10 Dato: 22 Maj , 2018, 19:08 »
Det får jeg også lige kigget på.. Mange tak... Måske Wood Nordic kan lave bestillinger hvis jeg f.eks vil have et 'dobbelt' hus.
3 fantastiske unger
1 dejligt barnebarn
1 stk hund med krudt i

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #11 Dato: 24 Maj , 2018, 07:23 »
Det får jeg også lige kigget på.. Mange tak... Måske Wood Nordic kan lave bestillinger hvis jeg f.eks vil have et 'dobbelt' hus.

Der er  i hvert fald god service - og mulighed for individuelle løsninger. Jeg har et lille hus derfra som fungerer rigtig godt - men materialet er tyndt. Skulle jeg have et mere derfra ville jeg købe et af dem i tykkere materiale - eller spørge om de kunne lave et. De har et med fuld ståhøjde som kunne være interessant med fordoblet gulvareal. De tilbyder opsætning.