Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høns lægger ikke længere æg  (Læst 960 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maiyanne

• Bruger
Mine høns lægger ikke længere æg
« Dato: 16 April , 2018, 19:43 »
Mine 5 ISaBrown høns lægger æg med meget tynd skræld, eller slet ikke nogle æg. De er to år gamle og har været meget produktive. Er det ok at aflive dem....eller er det nogen der vil have dem ? De elsker at gå rundt i haven.
Jeg holder jo meget af dem, men vi vil rigtig gerne have nogle nye friske æglæggere. Man kan ikke blande nye og gamle høns sammen vel ?

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Mine høns lægger ikke længere æg
« Svar #1 Dato: 16 April , 2018, 19:59 »
Mine ældste høns - Brahmaer - får lov til at gå her til de dør af sig selv. Ville ellers slagte dem, men hanerne - afkommet - har været nok til min lille familie.
Du kan da sagtens have flere høns gående med forskellige aldre. Men aflivning er jo også muligt.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 16 April , 2018, 20:19 »
Min flok er mellem 6 og 1 år. Jeg har altid unge og pensionister i min flok. Førerhønen er altid en af de ældste.

Det er lidt tidligt for en hybrid at begynde at lægge æg med tynd skal. Du kan give levertran nogle gange om ugen. D-vitamin skal der til, for at hønekroppen kan optage kalken fra skallerne. Er de i underskud af D-vitamin, vil æggeskallerne blive tynde
« Senest Redigeret: 16 April , 2018, 20:22 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Majbrittbo

• Bruger
« Svar #3 Dato: 17 April , 2018, 14:02 »
Jeg har lige slagtet mine 4.... de var også lige knap 2 år.
En lagde næsten dagligt en æg der var splattet i reden, en med tynde skaller og ofte skæve og mærkelige æg. De sidstes æg var gode og fine. Men hønsene er nu slagtet og ligger i køleskabet.
😪😁🍗☀️
Nu har jeg kun 2 voksne høns tilbage og fik kyllinger i lørdags/søndags... 3 stk fik skrukken udruget...🐣🐣🐣
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥